צפון איטליה - הדולומיטים ואגם גארדה

טיול קסום בצפון איטליה, הכולל טבע, אגמים, הרים, עיירות, וערים, לצד חוויה קולינארית, בדגש על מנות עם פטריות כמהין. את הטיול חילקנו בין הדולומיטים ואגם גארדה, כולל ורונה וונציה.

טיילנו 7 לילות, 7 ימים מלאים, אותם חילקנו 4 ימים דולומיטים ו-3 ימים אגם גארדה, ורונה ונציה. שני זוגות בגילאי 30, התניידות עם רכב שכור.

אתחיל בכמה טיפים, ואצלול לפירוט המסלול שעשינו:

טריק הטרולי שלי – בטיסות לואו קוסט אני בהם אני רוכש / זכאי למזוודת טרולי, אני נוהג לקחת במקומה תיק חד"כ בגודל של 40 ליטרים, היתרון הוא כפול: מבחינת הנפח ניתן להכניס יותר דברים מבטרולי, ומבחינת המשקל, תיק ספורט שוקל מאות גרמים בודדים, בעוד טרולי יכולה להגיע לבדה ל-3 קילוגרמים, מה שמשאיר מעט מאוד משקל לאריזה. בנוסף, מסגרת תיק הספורט אינה קשיחה ותכנס למתקן ללא בעיה באם יתעקשו איתכם דיילי הקרקע של חברת התעופה. ויתרון נוסף הוא, שבהלוך ניתן להסתפק בפחות תיקים ולדחוס לתוך המזוודה את תיק הספורט ולהשתמש בו רק בחזור אחרי סיבוב קניות מכובד. מניסיון זה עובד, בוויז, ריינאייר ואיזי ג'ט – באף אחד מהם לא נתקלי בבעיה. דוגמה לתיק כזה.

השכרת רכב בחו"ל – עד היום הייתי לקוח מושבע של – RentalCars.Com אבל אחרי עידן הקורונה ובשל מצוקת השכרת הרכבים העולמית המחירים שלהם נוסקים. לאחרונה גיליתי את אוטויורופ, חברה ישראלית (סוכנות) שעובדת עם כל החברות הגדולות בעולם, במחירים זולים בהרבה משאר האפשרויות בשוק, וכל הביטוחים שנעשים דרכם הם לא של צד שלישי אלא ישירות מספק הרכב, ככה שלא ינסו לדחוף לכם בדלפק ההשכרה ביטוחים נוספים. בנוסף, בזכות הקישור הבא שהושג ע"י מנהל קבוצת צפון איטליה למטיילים, אתם זכאים ל-12% הנחה בהזמנות ללא מעט יעדים בעולם. איך זה עובד – מזמינים רכב, מסיימים את ההזמנה (לפני הזנת פרטי תשלום), ממתינים לקבלת אישור במייל. מתקבל אישור במייל נכנסים לקישור ומשלמים עם ביטול של עד 24 שעות לפני הנסיעה. לא מתקבל אישור משמע הרכב לא פנוי, ומנסים את מזלכם עבור רכב אחר. שימו לב רק שאין מוקד טלפוני זמין אלא מענה אך ורק במיילים, והמענה מקצועי ומהיר מאוד. שואלים איפה הקאץ'? גם אני שאלתי ולא מצאתי. ההשכרה עברה חלק, הרכב היה מהמשפחה אותה הזמנו, ולא היו הפתעות בדרך. בקיצור, מומלץ בחום. נ.ב. הקפידו לעשות בארץ רישיון בינלאומי (8 שקלים בממסי). הזמנות רכב עם הנחה ניתן לבצע בקישור הבא : https://www.autoeurope.co.il/?afl=i4t&utm_source=affiliate&utm_medium=Italyfacebookgroup

איזור ZTL – האיזור שאליו אסור להיכנס עם רכב באיטליה, ונמצא לרוב במרכזי העיר ההיסטוריים. רשאים להיכנס לאזור זה תושביו בלבד. ה-Waze יתריע לכם בכל מסלול שתבחרו, באם המסלול עובר בשטח ה-ZTL. מה קורה אם המלון שלכם נמצא בשטח ה-ZTL ואתם חונים בסמוך? גשו לדלפק הקבלה עם פרטי הרכב שלכם והם יסדירו את זה מול הרשויות. אל תשכחו לקחת מהם העתק אסמכתא. כל החניונים המצוינים בפוסט זה נמצאים מחוץ ל-ZTL.

ביטוח נסיעות לחו"ל – בטיולים ליעדים רחוקים, או לנסיעות סקי, נסיעות שלמעשה סיכויי הפציעה גבוהים או איכות שירותי הרפואה נמוכים אני נוהג לסגור ביטוח בפספורטכארד. בטיולי קיץ למדינות מערביות נטולי ספורט אקסטרים אני עושה דרך אחת מחברות הביטוח להן שיתוף פעולה עם MAX או עם VISA, הנותנים ללקוחותיהם ביטוח חינם לחמשת הימים הראשונים, וכן יש להם כיסויי קורונה. ביטוח נסיעות לחול עם הראל למחזיקי ויזה כאל ביטוח נסיעות לחול עם AIG למחזיקי MAX

חניונים – תתפלאו לדעת אבל לעיתים שני חניונים אחד מול השני מתמחרים שעת חניה בפער לא קטן. מצרף קישור לאתר החניונים בכל איטליה. הזינו את היעד, ואת זמן ההגעה והשהיה, ויוצעו לכם החניונים והתעריפים הרלוונטיים. http://www.parkopedia.com

גוגל מפות – סמנו לכם את כל היעדים שתרצו לבקר בהם במועדפים בגוגל מבעוד מועד. זה יקל עליכם בביקורים בעיירות/בערים השונים. נכנסתם לעיירה שלא תכננתם להיכנס? חפשו בגוגל מפות את השטח בצבוע בחום, זהו השטח המעניין בו מרוכזות במסעדות, ברים, בתי קפה, מוזיאונים, מרכזי קניות ועוד.

כבישי אגרה – בנסיעות הארוכות אמליץ בחום לנסוע בכבישי אגרה. פשוט לבטל בוויז את איסור הנסיעה בכבישי אגרה, והוויז ישמח להעביר אתכם בכבישם אלו. האופרציה פשוטה, בכניסה לוקחים כרטיס (שימו לב שאתם לא בנתיב של המנויים), וביציאה, כדי שהמחסום יפתח, מכניסים את הכרטיס ומשלמים את הסכום המוצג על הצג. בדרך כלל מדובר בכמה יורו בודדים.

אינטרנט - אני ממליץ בחום על eSim . בטלפונים החדשים (מאייפון 11) יש סים אלקטרוני מובנה. עבור טלפונים אחרים תוכלו לבדוק בקישור המצורף מטה. לאחרונה הכרתי את אפליקציית Airalo שעבדה לי נהדר באיטליה ובספרד, מאפשרת לקנות חבילה של 3 ג’יגה ב-7$, ו-10 ג׳יגה ב-16$, מבלי להוציא את הסים הישראלי, הקליטה נהדרת, והשירות פשוט מדהים. מבצעים את הרכישה עוד מהארץ ויש סרטון הדרכה פשוט של איך להגדיר את האינטרנט עבור הסים האלקטרוני (וירטואלי) ואת הטלפון על הישראלי כך שבחו״ל תוכלו להמשיך ולקבל שיחות והודעות למספר הישראלי ולבחור אם לענות או לא. האפליקציה נקראת Airalo, מוזמנים להשתמש בקוד IDAN8014 בעת ההרשמה ולקבל הנחה של 3$ בעת התשלום . https://ref.airalo.com/P94Y לבדיקת טלפונים תומכים: https://www.airalo.com/.../abou.../what-devices-support-esim

טיסות – הלוך חזור ונציה. טסנו בהלוך עם Wizz ובחזור עם אל על. בהלוך סגרנו מחיר מצחיק של 199 שקל לאדם ללא מזוודות. עם תוספת מזוודה עדיין המחיר נותר מגוחך. יחד עם זאת, מדובר בטיסת לילה וההגעה לונציה היא לפנות בוקר. יש לקחת את זה בחשבון.

אזור הדולומטים – חולש על רכס ההרים של דרום טירול, אזור שהיה חלק משטחה של אוסטריה לפני מלחמת העולם. עד היום השפה המדוברת ביותר באזור זה היא גרמנית, וכמוה גם התרבות, האוכל, והאווירה. בכל אחת מהעיירות ניתן להרגיש שאתם בעיירות סקי אוסטריות טיפוסיות, ולהנות מהמטבח האוסטרי איטלקי במיטבו.

נחיתה בונציה - הגעה לשדה התעופה של ונציה מרקו פולו בשעה 02:00 בלילה עם חברת Wizz. שימו לב, מי שנוחת בשעות הלילה בשדה התעופה של ונציה, עליו לקחת בחשבון שני דברים: 1. לא ניתן יהיה להשכיר רכב בשעה הזו. 2. אין תחבורה ציבורית ומוניות זמינות. נדרש להזמין מונית מראש לבית המלון בו תלונו, ככל הנראה ב- Mestre הסמוכה, או בכיכר רומא שבונציה. עלות מונית בהזמנה מראש הינה 35 יורו. אמליץ לכם לקבוע בוואטסאפ עם הנהג Mattia בטלפון +39-388-881-8140. מאטיה שלח את אחד הנהגים שלו שחיכה לנו עם שלט בשמנו. אנחנו בחרנו לישון במלון זול אך ברמה בסיסית פלוס הנמצא מרחק של 9 דקות משדה התעופה - Hotel Altieri Favaro Veneto עלות ללילה לחדר זוגי כ-50 יורו.

היום ה -1 : Treviso, Lago di Cadore, Lago di Misurina, Lago di Braies, Cortina d'Ampezzo

איסוף הרכב - עם בוקר נסענו במונית לשדה התעופה לאסוף את הרכז שלנו מחברת מאג'יורה. הזמנו את הרכב דרך אוטויורופ, וההשכרה עברה באופן חלק. הזמנו רכב פג'ו 3008 וקיבלנו רכב מאותה הסידרה רנו קז'אר עם גג זכוכית, מה שחשף אותנו לנוף המשגע במהלך הנסיעה.

טרוויזו Treviso - ביום זה התחלנו לעלות צפונה לדולומיטים, כאשר העצירה הראשונה שלנו הייתה Treviso. לא הרבה מכירים אבל Treviso היא מעין אחות קטנה של ונציה, שוכנת בסמוך אליה, ומוקפת תעלות, עיר אירופאית קטנה, עם אווירה ששווה טעימה של שעתיים שלוש. מיקוד העצירה שלנו היה ארוחת בוקר, ואני מאוד ממלית על בית הקפה Malvasia בדגש על האגס בנדיקט שלהם. שימו לב שאתם חונים מחוץ ל-ZTL. חניון מומלץ (עלות של 2 יורו לשעה) הוא Garage Altinia - Car & Bike Parking in Centro Storico.

אגם קאדורה Cadore Lake - מטרוויזו עלינו צפונה, והעצירה הבאה שלנו הייתה אגם Cadore. בהגעה לאגם הנוף משתנה, האוויר נהיה קריר יותר, ומרגישים שהדולומיטים במרחק נגיעה. העצירה הייתה עבורנו נקודת תצפית בלבד והמשכנו ליעדינו המסקרן, אגם Braies.

חנות הגבינות Sennerei Drei Zinnen– כ-13 קילומטר מאגם Braies ישנה חנות שהיא בעצם מפעל לייצור עשרות ואף מאות סוגים של גבינות. ניגשנו למעדניה, בחרנו בכמה סוגים, ביקשנו שיפרסו לנו אותם והתענגנו ממגוון הטעמים. במרתף ניתן לראות את גלגלי הגבינות ברבים נמצאים בקירור. ובקומה למעלה מעין מוזיאון המציג את אופן הכנת הגבינות.

אגם בראייס – מדובר באגם המרשים ביותר בכל הרכס, ומהיפים שראיתי מימי, שיכול להתחרות בגאון באגמים לואיס מוריין ופאיטו שבהרי הרוקיז הקנדיים. בהגעה ישנם שלושה חניונים סמוכים, אנחנו חנינו בחניון בעלות של 4 יורו בלבד. מהחניון הליכה של 100 מטרים מגיעים לאגם ולמעגן סירות המשוטים, והנוף פשוט וואו. מומלץ לקחת סירה ולשוט באגם, להנות הן מהשייט והן מהנוף ולצלם מכל זווית אפשרית. עלות השייט לחצי שעה היא 20 יורו ולשעה היא 35 יורו. אנחנו הסתפקנו בחצי שעה. מסביב לאגם מסלול הליכה קל של שעה. ניתן לעשות את חלקו, ניתן את כולו, לבחירתכם.

אגם מיזורינה Lake Misurina – בדרך למלוננו עברנו באגם מוזורינה, אגם יפייפה ששווה עצירה, ואם יש זמן אז גם הליכה קצרה לגדות האגם.

מלון B&B Hotel Passo Tre Croci Cortina– בדולומיטים רצינו לחוות לינה באחת העיירות, אך גם לינה למרגלות ההרים. מלון זה ממוקם 5 קילומטרים מקורטינה דה אמפזו בירת הדולומיטים, ובכל זאת אנחנו ניידים. מדובר במיקום מהמם, ובמלון חדש, חדרים נקיים, וצוות זמין לסייע ולעזור בכל עת. מומלץ בחום.

ארוחת ערב במסעדת Il Ponte – בערב יצאנו להסתובב בעיירת הסקי בעלת צביון אוסטרי טיפוסי Cortina d'Ampezzo וישבנו לאכול במסעדת Il Ponte עם התור הארוך ביותר בעיירה, חכמים מאיתנו אומרים שתור ארוך מעיד על איכות האוכל במקום, והתור לא טעה. במקום אולי 30 סוגי פיצות, לזניות, סלטים ועוד. מומלץ בחום.

היום ה -2 : San candido Fun Bob, Sass Pordoi, Passo Sella, Val Gardana, Ortisei

כמה שהדולומיטים יפים, והמעברים מנקודה אחת לשניה ישאירו אתכם פעורי פה. ביום זה נענו ממזרח הדולומיטים למערב.

סן קנדידו - San candido Fun Bob. התחלנו את היום בנסיעה צפון מזרחית לעיירה המתוקה San Cndido השוכנת מרחק 8 קילומטרים מהגבול עם אוסטריה. מטרת ההגעה לעיירה זו הייתה אטרקציית המגלשות. עלינו ברכבל למעלה ההר, והנוף פשוט מדהים. בהגעה למעלה יש מגוון פעילויות לילדים, כמו גם מסלולי הליכה, והנוף...מדהים. ירדנו במגלשות המגיעות למהירות מכובדת, והרגשנו לרגע ילדים, ואולי דווקא בגלל זה, זו חוויה שהיינו חוזרים עליה שוב ושוב.

עצירה למרק צהריים – מסן קנדידו התחלנו לנוע לכיוון מערב כשבדרך די במקרה עצרנו במסעדת הרים קסומה מערבית לקורטינה בשם Baita Resch, והתפתינו לטעום את המרק היומי, מרק פטריות בצל מדהים מול נוף משגע. אווירה יוצאת דופן ומקומית במיוחד.

Sass Pordoi המשכנו מערבה לכיוון רכבל Sass Pordoi ובשניות הטמפרטורות צנחו אל מתחת ל-10 מעלות. ערפל כיסה את ההר ואת המטרה שלנו לעלות להר ברכבל המפורסם לא השגנו. באם תבקרו במקום דעו כי עליה ברכבל הולך חזור עולה 25 יורו.

מעבר הרים Passo Sella – מה זה נסיעה במעברי הרים? נסיעה בכבישים אשר סלולים בנקודה נמוכה יחסית לרכס ההרים סביב, והנוף פשוט משוגע. נסענו דרך Passo Sella לכיוון יעדינו Ortisei.

אורטיזיי Ortisei – עיירה קסומה ויפייפיה, מדובר בעיירה טירולית טיפוסית, בתים ציוריים, חנויות בוטיק ונוף ירוק שעוטף מכל עבר.

מלון - B&B Villa Angelino Ortisei– בלילה זה בחרנו לישון בתוך העיירה, ולא הצטערנו. המלון נקי, הצוות אדיב והמיקום מדהים, מוקם ממש בקצה המדרחוב הראשי של העיירה.

ארוחת ערב ב- LA TAMBRA – בעקב נסענו כמה קילומטרים בודדים לעיירה סנטה קריסטינה, ואכלנו במסעדת בשרים מעולה. ביקשתי מהמלצר שימליץ לי על הסטייק שיגרום לי לחזור, והוא המליץ לי על T-BONE מידת עשייה מדיום. אפשר לומר שהחזרה שלי לשם היא רק עניין של זמן. זה פשוט היה מהסטייקים הטובים שאכלתי.

היום ה -3 : Seceda or Alp di Siusi, Lago di Fedaia, qc terme, Lago di Carezza

סצ'דה או אלפ דה סיאוזי Seceda or Alp di Siusi – מהעיירה הציורית אורטיזיי יוצאים רכבלים לשתי פסגות. האחת לפסגת Seceda והשניה לפסגת Alp di Siusi. בשל אילוצי זמן התלבטנו לאיזו פסגה כדאי לעלות, ובשיחות עם מקומיים בחנויות שבאורטיזיי, כולם אמרו פה אחד שמבין השניים עדיפה פסגת Alp di Siusi. הפסגה נישאת לגובה של 2,350 מטרים והנוף פשוט מדהים. עם ההגעה לפסגה ישנם מספר רב של מסלולי הליכה. אפשרות מאתגרת ומעניינת היא לשכור אופניים חשמליים לפני העלייה לרכבל ולעלות איתם לפסגה. לרכב בכמה מסלולים עד שממצים ולרדת חזרה למטה ברכבל. עלות עליה ברכבל כ-25 יורו לאדם הלוך חזור. תמונות רבות שראינו מפסגת Seceda בהחלט עוזרות לנו להמליץ לעשות את שתי הפסגות, בהתאם לזמן שעומד לרשותכם.

ארוחת צהריים במסעדת La Cantinetta Canazei – קנאזיי הייתה עבורנו נקודת מעבר, וניצלנו אותה לארוחת צהריים במסעדה מומלצת מאוד. מנת הפולנטה עם פטריות הייתה משהו מיוחד.

אגם פדאיה Lago di Fedaia – בעצב רב עזבנו את אורטיזיי ונענו דרומה לכיוון אגם פדאיה, למרגלות רכס המרמולדה, הגבוהה ביותר בהרי הדולומיטים. מרכס זה התנתק קרחון שהביא למותם של למעלה מ-7 מטיילים ביולי 2022. אגם פדאיה הוא אגם מלאכותי שנוצר מבניית סכר, 55 מטרים גובהו ו- 342 מטרים אורכו. מומלץ להחנות ולהנות רגלית מהנוף לאורך הסכר.

מרחצאות QC Terme Dolomiti – ועכשיו הגיע זמן המנוחה בטיול. מרחצאות QC הן למעשה מתחם ספא גדול ומרשים שמתפרש על שלוש קומות מושקעות בעיצוב וניקיון ברמות הגבוהות ביותר. במתחם אזור מקורה עם מגוון בריכות חמות, ג'קוזי וסאונות רטובות ויבשות, כמו גם אזור פתוח עם בריכות מחוממות וג'קוזי מעוצב דמוי חבית לצד סאונה בתוך בקתה. בקומה המקורה השנייה חדרי הרגעה רומנטיים מאובזרים. כל זוג מקבל במתנה ארוחת נשנושים, הכוללת קאווה, גבינה, זיתים, תפוצ'יפס. אמליץ בחום לקנות כרטיס של 5 שעות, ולא של יום מלא, גם כי ממצים את המקום באיזשהו שלב, וגם כי יש לא מעט מה לעשות מסביב, הכל כמובן תלוי בזמן שעומד לרשותכם. שימו לב שניתן להגיע ולא יהיה מקום פנוי, כך שלאלו שיודעים מתי הם מגיעים מומלץ להזמין מקום מראש באתר - https://www.qcterme.com/en/val-di-fassa/qc-terme-dolomiti

אגם קארצה Lago di Carezza – עייפים אך מרוצים המשכנו לאחד מיעדי השיא בטיול, בדרכנו למלוננו. מדובר באגם Carezza. מדובר באגם לא גדול אך מרהיב ביופיו, בצבעי ירוק כחול וטורקיז, מוקפים בעצי אשוח צפופים. ניתן להקיף את האגם רגלית במסלול קליל שאורך כחצי שעה. בסמוך חניה מסודרת בתשלום של כ 1-2 יורו לשעה. אם השעה כבר מאוחרת ואתם ישנים בשביבה, ניתן בהחלט לבקר באגם ביום שלמחרת.

מלון Der Eggentaler Hotel– טיולנו נע לכיוון בולזאנו במערב, ובחרנו במלון שעוד נרגיש את הכפריות המאופיינת בדולומיטים ולא בעירוניות של בולזאנו, מרחק 5 דקות נסיעה בלבד ממנה. מדובר במלון עם החדרים היפים ביותר שהיה לנו בטיול, והמחיר היה בהתאם. במלון בריכה וג'קוזי, אולם לצערנו לא ניצלנו אותם.

היום ה -4 : Bolzano , Lago di Molveno, Lago di Teno, Riva del Garda

בולזאנו Bolzano - בצער רב עזבנו ביום זה את הרי הדולומיטים והתחלנו לנוע דרומה לכיוון אגם גרדה, לא לפני שביקרנו בעיר הולדת הלואקר בולזאנו. מדובר בעיר טירולית טיפוסית, שהזכירה לי במובנים מסוימים את אינסברוק האוסטרית בירת חבל טיפול ששוכנת לא רחוק משם. אני מאוד ממליץ לבקר בבולאנו, היא בהחלט שווה כמה שעות של שוטטות ברחובות הציוריים, החנויות ובתי הקפה, שבראשם בית הקפה של לואקר. בעיר חנויות אופנה של כל הרשתות המוכרות. כדי להימנע מכניסה ל-ZTL מומלץ לחנות בחניות Lauben Parking, https://goo.gl/maps/dbmHngPm8Spft8qy9

בית קפה לואקר Loacker Café Bozen בית הקפה מציע מגוון רחב של משקאות, מקפה ועד שייקים מלאים בקצפת, וופלים במגוון טעמים והמון המון סוכר, לצד חנות לרכישת מוצרי לואקר.

אגם מולבנו Lago di Molveno – אחרי ביקור של כשעתיים בבולזאנו, התחלנו לנוע דרומה לאגם מולבנו. עצרנו בדרך לקנות מצרכים לפיקניק איטלקי קלאסי, גבינות, יין, זיתים, ארטישוק (שלא תגידו שלא אמרנו), מצוידים במפת פיקניק אחת שהבאנו עוד מהארץ. שימו לב, קטע הדרך שבין בולזנו למולבנו נחשב לדרך היין של האזור, אולם מאחר ועשינו קטע זה ביום ראשון, כל היקבים היו סגורים. הזדמנות ליקב ניצלנו ביום שלמחרת. העצירה הבאה הייתה מולבנו, עיירה יפה וקטנה, מוקפת הרים, סביבה גלידריות, פינות ירוקות ומפלים. התמקמנו בפארק ציבורי על גדות האגם Parco Giochi Galeone dei Pirati Lago di Molveno, בסמוך לחניה מסודרת בעלות של 1.5 יורו לשעה. שהינו במקום בין שעה לשעתיים ונהנו מהרוגע של המקום. ניתן להשכיר שירות פדלים, ואף להכנס למים ביום חם.

אגם טנו Lago di Teno – מאגם מולבנו המשכנו דרומה לאגם טנו, שנמצא מרחק נסיעה קצר מריבה דל גרדה. אגם טנו הוא אגם טורקיז קטן שמתגלה אליכם בהליכה של דקות ספורות מהחניה וירידה של 116 מדרגות. ניתן להקיף את האגם בהליכה, ואף להיכנס למימיו אם כי מדובר במים קרים.

ריבה דל גארדה Riva del Garda – ריבה דל גרדה היא העיירה הצפונית ביותר באגם גרדה, מוקפת נוף הררי, ויש בה מסעדות, חנויות בוטיק וגלידריות מעולות.

ארוחת ערב במסעדת Bella Napoli Riva del Garda אחת המסעדות המומלצות בעיירה, וזה מתבטא גם בתור הארוך, שהיה שווה את המנות פסטה ופיצה המוצלחות. וכן, יש להם פסטה כמהין נהדרת לחובבי הז'אנר.

לינה במלון Hotel Centrale – בחרנו לישון במלון במיקום המרכזי ביותר ביירה, ממש בכיכר המרכזית הסמוכה למעגן הסירות. בדיעבד, היינו בוחרים במיקום אחר. אם אתם ניידים אמליץ לכם לישון דווקא למרגלות ההרים, ולהנות מהטבע המקיף את ריבה דל גרדה, בכל זאת מדובר במרחק נסיעה של דקות ספורות. המלון בו לנו נמצא באזור שהוא ZTL. אמנם חנינו מחוץ לאזור זה אך נכנסנו לאזור כדי לפרוק ולטעון את המזוודות. במקרים כאלו המלון לוקח מכם מספר רכב ודואג להסדיר כניסתכם לאזור מול הרשויות. לרוב המלונות הסדרים עם חניונים מסביב בעלות של 10 יורו ל-24 שעות.

היום ה -5 : Limone , Malcesine, Bardolino Winery Corte Capitani , Sermione ,Desanzano

לימונה Limone - עם בוקר התחלנו בשוטטות קצרה ברחובות Riva Del Garda הציורית. משם המשכנו לעיירה היפיפייה Limone, המוקפת הרים סלעיים, ונמצאת מרחק נסיעה קצר דרומית מערבית לריבה דל גרדה. אזור העיירה היה ידוע כאזור לגידול לימונים והעיירה נחשבת למקור הלימונצ'לו. למשך כשעתיים שוטטנו בעיירה ועצרנו לארוחת צוהריים איטלקית.

ארוחת צהריים במסעדת Spaghetteria Bar Da Titano di Fort Enea – מסעדה מומלצת הממוקמת באחת מסמטאות העיירה לימונה, מתמחה בפיצות ובפסטות שלה.

מלצ'סינה Malcesine – מלימונה תכננו לעלות על מעבורת למלצ'סינה, עיירה הנמצאת בצידו השני של האגם. אולם נכון למועד בו טיילנו, מעבורות לרכבים עוד לא היו פעילות, ונאלצנו לנסוע למצ'סינה דרך ריבה דל גרדה. מלצ'סינה עיירה יפה, שווה ביקור באין לחץ של זמן, שאר העיירות כמו לימונה וסרמיונה יפות ממנה, ואם אתם לחוצים בזמן בהחלט ניתן לוותר עליה.

יקב Corte Capitani – אחת החוויות של הטיול, יקב משפחתי זה שוכן בסמוך לעיירה ברדולינו, בין כרמים ועצי זית, אווירה כפרית קסומה, עם נוף מדהים לעבר אגם גארדה. הבעלים בעל איטלקי שווצרי, והאישה קנדית במקור, קיבלו את היקב בירושה מצד הבעל, מכינים את היינות בעצמם. 4 סוגי יינות ל-4 אנשים, ופלטת גבינות עלתה לנו 50 יורו בלבד. בהחלט חוויה.

לינה ב- Hotel Piroscafo Sas Desenzano – מלון הממוקם ממש במרכז העיר במעגן האוניות, באחת משני הכיכרות המרכזיים. מסביב ברים, מסעדות ובתי קפה בשפע. הכניסה ברכז לאזור המלון כוללת מעבר ב-ZTL, אולם לשם שינוי האזור לא מרושת מצלמות, ועם הגעתם למלון תקבלו מבעליו אישור מעבר לשים קדמת הרכב. את הרכב החננו בחניון שעובד עם המלון בעלות של 10 יורו ללילה. מדובר במלון חמוד מאוד, אבל אם אתם עם כבר עם רכב, גם במקרה זה הייתי לוקח מלון פחות עירוני, מרחק של 5 דקות נסיעה ממרכז העיר, ולא חסרים כאלו.

היום ה -6 : Desanzano, Sermione, Adigeo mall, Verona

דסנזאנו Desenzano בימי שלישי בבוקר מתקיים בדסנזאנו שוק לאורך הרחוב המקביל לים, רחוב Lungolago Cesare Battisti. מדובר בשוק צבעוני, המציע בגדים, פירות, ירקות, גבינות, דגים מוצרים לבית, חדשים ויד שניה ועוד ועוד. הקדשנו לביקור בשום כשעה. לא הייתי מגיע לשוק במיוחד אבל אם אתם באזור ביום שלישי, מדובר בביקור בהחלט נחמד.

סרמיונה Sermione - מדסנזאנו נסענו לסרמיונה. אם לא ביקרת בסרמיונה, כאילו לא ביקרת בגארדה מעולם. מדובר בעיירת חצי אי המפורסמת, המתויירת, והיפה ביותר באגם גארדה. למגיעים ברכב מומלץ להחנות בחניון Parcheggio Monte Baldo בעלות של כ-2 יורו לשעה. מהחניון הליכה רגלית של דקות ספורות אחרי נחיל התיירים תוביל אתכם לפתחו של האזור המתוייר, מבצר Scaligero Castle. מבצר ייחודי ומוקף מים מהמאה ה-13, עם מדרגות תלולות המובילות אל תצפיות נוף על האגם. עצרו להצטלם עם המצודה, וממש בכניסה מומלץ לטעום מהלימונדה המפורסמת, בדוכן העמוס בלימונים, לא תפספסו. בסמוך, דוכן שייט של חצי שעה המקיף את חצי האי בעלות של 15 יורו לאדם. למצודה המדוברת, ניתן להיכנס למצודה ולעלות לתצפית בעלות של 6 יורו. סרמיונה לא גדולה, אבל קסומה. קחו את הזמן לשוטט בסמטאות הצבעוניים, בין הגלידריות והמסעדות.

ארוחת צהריים בסרמיונה במסעדת L’Accanto – מבין מירב המסעדות בסרמיונה, זו מובילה בדירוג ובצדק. בתפשיט שלה מגוון ומציע מנות מעולות. אנחנו בחרנו ב - אכלנו צהריים : בס, טונה צרובה, רביולי בטטה, פיצה פטריות ולא הצטערנו.

מרחצאות סרמיונה - עוד בסרמיונה למי שהזמן עומד לרשותו ניתן להנות ממרחצאות Aquaria Thermal SPA מתחם ספא מקורה ופתוח, הידוע בבריכות התרמיות, בסאונות ובמרחצאות החמים שבו.

קניון Adigeo mall – אם התגעגעתם לפראימרק, אז מדובר במרכז קניות מקורה אלגנטי ומודרני בן 2 קומות, הכולל את מיטב הרשתות, וכמובן את פראימרק. ניתן להעביר במקום שעה ואפשר לשרוף בו יום שלם. בכל מקרה אם יש לכם זמן מומלץ לבקר וכמובן אם מדובר בסוף הטיול.

ורונה Verona – ממרכז הקניות המשכנו לורונה. לעיר הזו יש גוון אחר. היא אמנם עיר איטלקית מודרנית אבל יש לה קסם שונה, רגוע יותר מערים אירופאיות סואנות. היא קטנה יחסית וניתן לעשות אותה בכיך ברגל. ראשית, כדי להמנע מ-ZTL אמליץ לחנות בחניון Parking Piazza Cittadella, Piazza Cittadella בעלות של 18 יורו ללילה. לאחר שהתמקמנו במלוננו ליד הארנה של ורונה, מלון עליו אני לא ממליץ (Hotel Bed Bra) יצאנו לסיבוב בעיר. על מה לא לוותר: ראשית האמפיתאטרון. מדובר באמפי השלישי בגודלו בעולם, שהשתמר היטב ומסוגל להכיל 20,000 צופים. בעבר אירח קרבות רבים והיום מארח אופרות ומופעים שונים. לאחר מכן, אמליץ לשוטט במדרחוב Via Giuseppe Mazzini. במדרחוב שפע של חנויות, יוקרתיות ועממיות, עד הגעתכם לביתה של יוליה. מדובר בבית גוטי מהמאה ה-14 ומרפסת אבן ששמשה כשראה לסיפורו של שייקספיר. בסמוך, שתי כיכרות מרכזיים ששווים ביקור, Piazza dei Signori, ו - Piazza delle Erbe.

ארוחת ערב במסעדת Greppia – גם כאן הדרוג לא אכזב, ובחרנו במנות פסטה מוצלחות, רביולי, ניוקי ופסטת כמהין. מושלם.

יציאה ל- Terrazza Arena Sky LoungeBar החלטנו שבערב זה נצא למקום אחר, קצת יותר מיוחד מקודמיו. מצאנו את סקיי בר, המשקיף על האמפי של ורונה, וזו בהחלט הייתה היציאה המוצלחת בטיול. אם לא די בכך, ברקע נשמעו חזרות מהאמפי לאופרה של כרמן שהופיע במקום כמה ימים לאחר מכן.

היום ה -7 והאחרון : Venice

את יום חזרתנו הביתה העברנו בונציה, יש שיאהבו אותה ויש שלא ישובו אליה לעולם. אבל מה שבטוח, אי אפשר להישאר אדיש אליה. בכל זאת מדובר בעיר שנבנתה על המים, שכמעט וטבעה לפני כשלוש שנים כשמלפס המים בכיכר סן מרקו עבר את המטר וחצי, שמלאה בתיירים עד כדי שמשנה הבאה מבקרי יצטרכו לשלם מס תיירים (בכל זאת 110 אלף תיירים מבקרים בה, ביום!) ושכשחם...קשה מאוד לטייל בה. בכל זאת היינו מאלו שנהנו מהביקור בה. אם נחזור....ימים יגידו.

בהגעה בונציה יש שתי אפשרויות:

1. לחנות הכי קרוב שאפשר בסמוך לכיכר רומא – בחניון Park 280 בעלות של 20 יורו ליום. תהיו פחות מיום שלם, תשלמו פחות. אם אתם ביום של טיסה ולא רוצים להיות תלויים ברכבת מהעיר הסמוכה מסטרה, הייתי הולך על האופציה הזו. מרחב הליכה קצר תוכלו לקחת שייט ציבורי בתחנת P.Le Roma B לכיוון כיכר סן מרקו, או להתחיל ולהתקדם ללב העיר ברגל, בין הסמטאות, הליכה של כ-25 דקות.

2. חניה במסטרה ב- Venice City Park Srl בעלות של 5.5 יורו - בסמוך לחניון נדרש לקנות כרטיס לרכבת לכיכר רומא בונציה בעלות של 3 יורו לאדם. תעשו חישוב של כמה אנשים אתם ותבחרו באופציה המתאימה לכם.

בגדול בונציה יש שני אתרי חובה והם גשר הריאלטו המפורסם, גשר אבן מעוטר העשוי אבן וכולל חנויות לאורכו. ובכיכר סן מרקו, הכיכר המופרסמת של ונציה ומהמפורסמות בעולם, המאכלסת בזליקה, בית משפט, סיפרייה ומוזיאון לארכיאולוגיה.

המלצה קולינרית: קונדטוריה - חובה לבקר בקונדטוריית Pasticceria Targa ולטעום את הקנולי והספוליאטלה. מדובר בקונדטוריה משפחתית מהוותיקות בונציה.

גלידה – מומלץ לטעום את הגלידה הפופולרית Gelatoteca Suso.

פיצה – מגוון רחב של פיצות ענק תמצאו ברשת Farini.

לחובבי הכמהין – עשו לעצמכם טובה ותצטיידו בכמה מוצרי כמהין לבית בחנות La Bottega del Tartufo Venezia. החנות מציעה מוצרים החל מפסטות, ריזוטו ועד לממרחים במגוון טעמים, כולם עם איך לא....כמהין.

עייפים אך מרוצים תם טיולנו, ובהחלט נשארנו עם טעם של עוד.