top of page

ריו דה ז'נרו, ברזיל - העיר היפה בעולם


ניסיון שוד באמצע הקופקבנה, צפיפות מטורפת, חום אימים ואפילו עקיצות קטלניות ממעופפים לא מזוהים ששלחו אותי לאשפוז בבית חולים. חווית הטיול בברזיל לא תמיד קלה, אפילו רחוק מכך. אך למרות כל אלו - התאהבתי. בריו דה ז'נרו, בברזיל, בדרום אמריקה ובאמריקה הלטינית כולה. אולי זו האווירה התוססת, האנשים המדהימים, האוכל המיוחד, המוזיקה והקצב, שיוצרים יחדיו חוויה מטורפת. איך נשמע לכם למשל משחק כדורגל מאולתר עם ילדים - באמצע פאבלה!? אני כבר מתחיל לכדרר... לאורך החיים המוח שלנו סופג כל כך הרבה מידע, אך מתקשה לזכור אירועים נטולי חוויה, וכשמדובר בחו״ל חוויה מתעצמת במפגש עם תרבויות, שפות, מנהגים, אוכל, ואווירה שונה, ככל שניתן, מהמוכר לנו בחיי היום יום. תושבי ריו דה ז׳נרו מאמינים שאלוהים ברא את העולם בשישה ימים, ואת ריו ביום השביעי. נכון או לא, על דבר אחד אני מסכים איתם, מדובר בעיר היפה ביותר בעולם!

כבר מחלון המטוס ניתן להבחין בצוקים המזדקרים במפרץ גוּאנאברה, אותו מפרץ אליו הגיעו הפורטוגלים בינואר 1502 וטעו לחשוב שמדובר בנהר. מכאן שמה של העיר -> "נהר"=ריו, "של ינואר"=דה ז׳נרוֹ.


לריו קצב משלה, פסיפס אנושי הכולל צאצאי עבדים שחורים, צאצאי אירופאים לבנים, מסטיזוס (בני תערובת) ותיירים ממלאים את רחובות העיר שבה פלא עולם אחד, פסל ישו הגואל שבהר הקורקובדו ושניים מהחופים המפורסמים בעולם, קופקבנה ואיפנמה, להם קצב שמעורר את כל החושים. שלא תטעו, לא הים הוא לב העניין, אלא דווקא מה שקורה מחוץ לו : קאיפריניה, כדורגל, ווליבול, כדורעף, בנות המשוויצות בגופן עם חוטיני קטנטן והמוני רוכלים המציעים ממרכלותם, הם רק חלק קטן מחווית החוף של ריו דה ז׳נרו. אם התמזל מזלכם לבקר בתקופה שלפני הקרנבל הרווחתם ריו בהילוך שישי.


לביקור בעיר אציע חמישה ימים שיכללו ביקור ביעדים הבאים : הר הסוכר, הגרפיטי של קוברה, אצטדיון המרקנה, הסומבודרמו, מרכז העיר הכולל את קתדרלת הפרמידה ושוק הסהרה המקומי, טיול ג׳יפים הכולל את יער טיז׳וקה, שכונת סנטה תרזה, מדרגות סלרון, ופסל ישו הגואל. סיור פאבלות, דאון משכונת סאו קונרדו וביקור בשוק ההיפי של שכונת איפנמה ביום ראשון.


נקודות לחיוב – עיר יפה, מסחררת חושים, בעלת אווירה מיוחדת, מאפשרת חוויה אותנטית תרבותית.

נקודות לשלילה – רמת פשיעה גבוהה, מחייבת עירנות מוגברת! השאירו בבית תכשיטים, עגילים, טבעות, צמידים, שרשאות ושעונים יקרי ערך. ביציאה מהמלון התלבשו פשוט ולא מנקר.


טיסות – אודות לכניסתה חברת התעופה הציליאנית-ברזילאית LATAM לארץ, מחירי הטיסות הישירות לברזיל לצד טיסות עם עצירת ביניים, הוזלו משמעותית. כיום ניתן לטוס ישירות מתל אביב לסאו פאולו וממנה בטיסת המשך של 30 דקות לריו, או לחלופין לטוס לריו דרך עיר אירופאית כלשהי. אני מזמין טיסותיי לרוב באחד האתרים : טרווליסט, אליס, סמארט-איר, אקספלורר. אתרים ישראליים אלו משתווים לאתרים בינלאומיים זולים אחרים. היתרון באתרים ישראליים הוא, שתנאי הרכישה כפופים לחוק להגנת הצרכן, לפיו ניתן לבטל את העסקה בעלות של 100 שקלים לכרטיס עד 14 יום מיום הרכישה. חוק קריטי לאלו שסוגרים טיסה קרוב למועד הנסיעה.


התניידות – המטרו בריו מקיף ומגיע ללא מעט נקודות בעיר. במונית תיסעו עם מונה בלבד (Mitter), ועליכם יהיה להציג לנהג את שם היעד או את היעד במפה בטלפון הנייד שלכם. אפשרות נוספת ומומלצת בהרבה היא שימוש באפליקציית אובר, הסעה בתשלום בין נהגים לנוסעים, ברכבים הפרטיים של הנוסעים. אל דאגה מדובר בשירות בטוח מאוד. התשלום מבוצע מראש דרך האפליקציה. להורדת אובר לאנדרואיד או לאייפון. בנוסף, אני ממליץ לכם להכניס למועדפים שלכם בגוגל מפות את כל היעדים להם אצרף בכתבה קישור ל- Google Maps .

לכל מקרה שהוא, הורידו מבעוד מועד את מפות ה- Offline של Google maps לאזורים בהם תבקרו. Google Maps App → Setting→ Custom Area – Download. ה-GPS מבוסס מפות ה- Offline של Google לא דורש מכם חיבור לאינטרנט בעת השימוש והוא פועל מצוין.


הידעתם? במפות של גוגל, יעדים אטרקטיביים ורחובות שוקקים, צבועים בצע חום בהיר. אזורים פחות מעניינים צבועים בצבע אפור. כך שאם הגעתם ליעד ואתם תמימי דעים בנוגע למה עוד יש לראות סביבו ודרך איפה ללכת, דרך רחוב זה או אחר, לכו בחום ולא באפור.


כסף – עדיפות במזומן ובדולרים בלבד! אין זה אומר שלא יפרטו לכם אירו, פאונד ומטבעות נוספים, אולם עבור דולר אמריקאי תזכו לשער ההמרה הטוב ביותר. ממליץ מאוד לפרוט אצל בובי, יהודי אמריקאי ב - Blame It On Rio Travel / Money exchange בקופקבנה - https://goo.gl/maps/PCnEUM8b5tSDVdL3A.


לינה - אני כמובן אמליץ לישון בשכונה התוססת ביותר, הקופקבנה. קו ראשון או שני לחוף, לשיקולכם, תהיו צמודים למגוון מסעדות, חנויות, שווקים, וכמובן טיילת הקופקבנה התוססת.


אוכל – במטבח הברזילאי כולל תבשילים שהמרכיבים שלהם די מוכרים לנו, אורז, שעועית שחורה, בשר. עצם היותה של ברזיל ארץ של מהגרים, תאפשר לכם לאכול כל סוג אוכל שבו תחפצו במהלך החופשה שלכם. טיול לברזיל לעולם לא יהיה מושלם בלי לטעום מפרי האסאי הסגול, פרי טרופי הגדל באזור האמזונס, ולו סגולות רבות. בריו הוא מוגש קר (דמוי יוגורט), ורצוי להוסיף לו גרנולה ובננה. ניתן להשיג אסאי כמעט בכל פינה בה מוכרים שייקים מפירות טרופיים. לצד האסאי המזוהה מאוד עם ברזיל ישנו משקה ברזילאי פופולרי מאוד והוא הקאפריניה, משקה עשוי לימון, קרח גרוס, סוכר וקשאסה (אלכוהול המופק מקני סוכר).


מסעדות - באזור הקופקבנה אני רוצה להמליץ על 2 מסעדות: - מסעדת Carretão - מתמחה בבשר במתכונת של שיפוד רץ. בעלות של 89R תוכלו לאכול כאוות נפשכם ממגוון רחב של סלטים, ולא פחות מעשרה סוגי בשרים שיוגשו לשולחנכם עד אשר תחליפו את הקרטון דמוי תמרור מירוק לאדום. https://goo.gl/maps/qKZUHLqgtnxAKFHu6 - מסעדת Pappa Jack - פיצרייה מעולה! מהטובות שאכלתי. לשומרי כשרות אמליץ על פיצת ירקות בתוספת אננס, מדהים. חשוב לציין שכל האוכל במסעדה הזו נהדר, ולא רק הפיצות. https://goo.gl/maps/KfN277Pt5kZv3imv7


בילוי ערב - לצאת ולנשום בכל ערב את אווירת הטיילת שבקופקבנה זה עניין ממכר, לאורכה ולרוחבה מסעדות מגוונות. יחד עם זאת, כמקום בילוי עם מוזיקה חיה ושתיה חריפה אמליץ לקחת 'אובר' ל- Rio Scenarium Club Lapa - https://goo.gl/maps/bKU2UopzYcdouzkB8 בר תוסס בן שלוש קומות ובהתאם ליום/ללהקה שמופיע תוכלו לקום ולרקוד עם המוני תיירים וברזילאים שמחים. שימו לב, הכניסה עולה כסף, סביב ה-30 ריאל לאדם.

בר נוסף, מאוד מומלץ, גם כן יצריך מכם לקחת אובר, נמצא בשכונת סנטה תרזה, לאוהבי הקוקטיילים, חוויה מובטחת. Explorer Bar - https://goo.gl/maps/3xopfVzP8JjsPBAc6.


קניות – ריו דה ז'נרו היא לא גן עדן לחובבי קניות, אם כי אלו מכם שבונים על כפכפי הוואיאנס ומוצרים נוספים של המותג הברזילאי בהחלט יוכלו למצוא מבוקשם. ברחבי העיר ישנם שווקי אמנות וחנויות, בינהן רשת הנעלים Melissa, רשת הבגדים C&A ועוד. מי שממש מעוניין בחוויית קניות מודרנית מוזמן לבקר בקניון https://goo.gl/maps/L9funA8RR7uGdUH16 - Rio Sul.

בנוסף, בריו שוק הסהרה, שוק מקומי שמציע למבקריו הכל מהכל, שימו לב כי בביקור בשוק דרושה עירנות מוגברת. https://goo.gl/maps/6p3Qp29oPaVUXXFE7.


חנויות הוואיאנס - אם בעבר הפערים בין מחירי כפכפי ההוואיאנס בין ברזיל וישראל היו 1/3 הרי שהיום המחירים כמעט זהים. יחד עם זאת הדגמים בחלק מהמקרים שונים לגמרי, ולכן תיירים מכל העולם ממלאים תיקים שלמים בכפכפי הוואיאנס בביקור בברזיל. בקופקבנה שני סניפים, ובאיפנמה שישה סניפים של הרשת ובנוסף לאלו ניתן להשיג דגמים לא רעים בכלל במגוון חנויות, סופרים ודוכנים אחרים. יש סניף אחד שהוא פשוט חוויה, מדובר בסניף הגדול ביותר בריו ובאחד משני הסניפים הגדולים בברזיל, סניף של 4 קומות, בו אינסוף דגמים של כפכפים, סנדלים, נעליים ועוד. הקירות אגב מקושטות גם הם בכפכפים. https://goo.gl/maps/Vp8YfoGgg6nTgdsQA - Havaianas Flagship Store



יום 1 - מרכז העיר

הגרפיטי של קוברה, אצטדיון המרקנה, הסומבודרמו, קתדרלת הפרמידה ע״ש סאו סבסטיאו, שוק הסהרה/ שוק אורוגוואינה.

את היום הראשון אני ממליץ להתחיל בהיכרות עם העיר, באתרים שלא מצריכים כניסות בתשלום.

התחילו את היום בנסיעה לגרפיטי הגדול בעולם. אדוארד קוברה האמן המבריק בן ה- 40 מסאו פאולו, העמיד תוך חודשיים את ציור הגרפיטי שמתמודד לתואר "הגרפיטי הגדול בעולם" של גינס. שטחו של הציור כ 2,800 מ"ר (2.8 דונם) וגובהו כ-15 מטרים. הציור אולתר במהרה לפני אירוח המשחקים האולימפיים בברזיל בשנת 2016. שמו "האתניות" שקול לחמשת מטבעות האולימפיאדה וכל פרצוף מסמל יבשת מהעולם. Mural Etnias do artista Kobra - https://goo.gl/maps/nTWru39EVtViPTUT7

משם המשיכו לאצטדיון המרקנה, היכל הכדורגל, בית המקדש של הכדורגל העולמי, אשר נבנה לכבוד מונדיאל 1950 אותו אירחה ברזיל, ובשיאו יכול היה להכיל 200 אלף בני אדם. כיום, לאחר מספר שיפוצים והכנה לקראת מונדיאל 2014 מכיל האיצטדיון 78,838 מקומות ישיבה. אצטדיון המרקנה הוא מגרשם הביתי של פלמנגו, פלומיננזה ונבחרת ברזיל. נוסף לאלו ישנן בעיר עוד 2 קבוצות במשחקות בליגה הבכירה והן ואסקו דה גאמה ובוטפוגו. אי אפשר להיות בריו בלי ללכת לראות כדורגל, לא בגלל איכות המשחק, אלא בגלל האווירה המחשמלת ביציעים. בחזית האצטדיון, פסלו של לואיס בליני, הקפטן הראשון שזוכה עם ברזיל בגביע העולם בכדורגל בשנת 1958. היה שותף לזכייה נוספת בשנת 1962 והשתתף במונדיאל 1966. Maracanã - https://goo.gl/maps/8dd37AYmLjKUVBCG6

לאחר מכן מומלץ לבקר בסומבודרמו, האצטדיון שבו נערך מצעד המנצחות של בתי הספר לסמבה בתקופת הקרנבל. בעבר הלא רחוק, עד אמצע שנות ה-80, התחרות הראשית של בתי הספר לסמבה של ריו דה ז'נרו נערכה ברחובות, כאשר הקהל עמד על המדרכה. ב-1984 החליטו שליטי ברזיל שאם לכדורגל כמשחק הלאומי יש איצטדיונים משלו, הרי שגם לסמבה כמוזיקה הלאומית ראוי אותו כבוד. ב-1986 עברה התחרות לטריבונות הקבועות במתחם הסמבודרומו שתוכנן לכך במיוחד על ידי האדריכל המכובד אוסקר נימאייר. אורך האצטדיון 700 מטר, קיבולת של 90 אלף איש, לכל טריבונה שירותים צמודים ודוכנים למכירת מזון. כרטיס ממוצע בין 100-300 דולר, ישנם כרטיסים שמחירם מגיע לאלפי דולרים והרבה יותר קשה להשיג, לצד שולחנות צמוד מאד לתהלוכות. במרפסות המוגבהות זוכים לשבת אנשים חשובים מאוד, כולל שתייה וכיבוד. Sambódromo da Marquês - https://goo.gl/maps/2qLvgpLynCP6iczF9

משם נועו למרכז העיר, תרגישו זרים בין תושבי העיר המקומיים ותבקרו בקתדרלת הפרמידה, הקרויה על שם סבסטיאן הקדוש, המתנשאת לגובה של 75 מטרים. לא מדובר בקתדרלה רגילה, אם כי בקתדרלה הבנויה בצורת פרמידה, ולכן הביקור בה הוא בגדר חובה. הקתדרלה נפתחה בשנת 1976 אחרי 12 שנים של בניה, כאשר ציינו כאן 300 שנים להכרזתה של ריו כבישופות. לקתדרלה חלל פנימי שיכול להכיל 20,000 מתפללים, 5,000 בישיבה. צורת הפירמידה שלה היא מחווה לאדריכלות המאיה העתיקה, וזו היוותה את ההשראה לאדריכל אדגר פונסקה (Edgar Fonseca) שהקים את המבנה בצורה שנועדה לסמן את המרחק השווה של אלוהים מכל מאמיניו. בפנים, ארבעה חלונות ויטראז' צבעוניים בגובה של יותר מ-60 מ'. Catedral Metropolitana de São Sebastião - https://goo.gl/maps/mF1QiEz6HiM2CXfG7

במרחק הליכה מהקתדרלה מומלץ לבקר בספרייה הפורטוגלית מהמאה ה-19. גם כאן לא מדובר בסיפרייה רגילה, אלא בכזו שנותנת תחושה כאילו נכנסנו לאחת מהסצנות בסיפרו של הארי פוטר. עם פתיחתה, סיפקה קולקציה אינסופית של טקסטים בפורטוגזית, לתושבי ריו דה ז'נרו, בירת ברזיל באותם הימים. רעיון הקמת הספרייה עלה במוחם של שלושה מהגרים פורטוגלים שרצו לייבא לברזיל את המסורת הספרותית של ארץ מוצאם לאומה החדשה שהייתה בעבר תחת שליטה פורטוגלית. מבנה הספרייה נבנה במיוחד כדי שיוכל לאכלס את האוסף הגדול שלהם, הכולל 400,000 יצירות פורטוגליות המאוכסנות לאורכם של קירות בגובה של שלוש קומות. מדובר באוסף הגדול ביותר של יצירות פורטוגליות מחוץ לפורטוגל, כאשר הספר העתיק מכולם הינו משנת 1523. Royal Portuguese Reading Room - https://goo.gl/maps/QJioVcjqzLpL6KM66. מאחר ואתם נמצאים במרכז העיר, אני ממליץ להמשיך בהליכה ברגלית, לכיוון שוק הסהרה, שוק ענק ובו חנויות ודוכנים, מסעדות ובגדים, מוצרים לבית ואביזרים, פשוט הכל ובמחירים מגוחכים, הרי ששם מגיעים לקנות התושבים המקומיים. זהירות על דברים יקרי ערך. Saara - https://goo.gl/maps/Jtj8hVpkGPXq3Tz4A.

חזרה לקופה קבנה במטרו מתחנת אורוגוואינה. Uruguaiana Station - https://goo.gl/maps/ntA13iLA2aAmvRMd6 החל משעה 18:00 בערב, מומלץ לצאת רגלית לעבר שוק הלילה בדרום קו החוף בקופקבנה. השוק מציע תיקים, בגדים, כפכפים, מזכרות ועוד. https://goo.gl/maps/cdT4qZrEiQMWMDoF8





יום 2 - טיול ג׳יפים

יער טיז׳וקה, שכונת סנטה תרזה, מדרגות סלרון ופסל ישו הגואל.

ביום זה אמליץ לקחת טיול ג׳יפים מודרך- https://www.jeeptour.us/. כל בית מלון בו תבחרו ללון ידע לקשר אתכם לטיול ג'יפים בו תבחרו, אני כמובן ממליץ על זה הכולל את היעדים שכתבתי מעלה.

הטיול יתחיל ביער טיז׳וקה, היער העירוני הגדול ביותר בעולם, ממש ג׳ונגל בלב העיר, המאפשר צפייה בטוקנים, קופים, ציפורים ומינים רבים של צמחים בינהם פרי הג'ק שמקורו באינדונזיה. שטחו של יער טיז'וקה הינו 39 קמ"ר, הוכרז ע"י אונסקו כפארק לאומי בשנת 1961. במאה ה-18 הגיעו למקום בני אצולה, והחלו בתהליך של כריתת עצים לצורך פינוי שטחים והכשרתם לטובת מטעי קפה וסוכר למטרות ייצוא. עיבוד הקפה האינטנסיבי, גרם לבעיות אקולוגיות קשות שפגעו במשקעים ובאספקת המים המתוקים לתושבי העיר, מה שהביא לנטיעתו המחודשת של היער. היום מדובר ביער המלא בעצים וצמחים מכל הסוגים, מפלים, נהרות שבילי הליכה ונקודות תצפית מרהיבות. https://goo.gl/maps/NA6x8TFoh3PvTuvY9.

בשטחו של היער נמצא אחד משבעת פלאי תבל הבנויים, פסל ישו הגואל שניצב בפסגתו של הר הקורקובדו בגובה של 706 מטרים. רעיון הפסל הוצע ע"י הארכיבישוף הקתולי של ריו בשנת 1921, בפעם השנייה מאז 1850, והתקבל בברכה בקרב החוגים הקתוליים, שהרגישו שריק דתי ורוחני שולט בחברה מאז הפרדת הדת -מדינה ב-1889. רוב הכספים הועברו ע"י ארגונים דתיים ותרומות המאמינים בחברה. הפסל עשוי בטון מזויין הגיע בחלקו מצרפת לברזיל באוניה וכאשר הגיע לברזיל צופה באבן גיר (אבן סבון). הפסל נגרר על חלקיו באמצעות מסילה אל פסגת ההר, שם הורכב וחובר לעמודי תמיכה. הפסל נחנך רשמית בשנת 1931. הפסל שוקל 635 טונות, בבסיסו חדר תפילה שנחנך בשנת 2006. העלייה לפסל מצריכה הגעה למרכז המבקרים, עליה בוואנים לפסגה, ומשם שתי אפשרויות להגיע לבסיסו של הפסל : עליה ברגל של כ-200 מדרגות, או עליה במעלית ואחריה שני קטעים של מדרגות נעות. הנוף הנשקף לעבר מפרץ גואנברה עוצר נשימה! Cristo Redentor - https://goo.gl/maps/w14CUES668uPLoR66.

את הסיור מומלץ לסיים במדרגות סלרון, הנמצאים בין שכונת לאפה לשכונת סנטה תרזה. אולי מהאתרים המתויירים ביותר בריו דה ז'נרו, פרי אמנותו של חואן סלרון, צייר וקרמיקאי צ'יליאני, שעבר להתגורר בשכונת לאפה בעיר בשנת 1980, בבית שרכש בסמוך למדרגות. בשנת 1990 הוא החל לשפץ את 215 המדרגות, באריחים קרמיים בצבעי הדגל הברזילאי. אט אט הדבר הפך אצלו לאובססיה. כשתיירים ואנשים מחו"ל שמעו על המיזם היצירתי, הם החלו מביאים לו קרמיקות ממדינתם. המדרגות עוברות בין 2 רחובות, ובכך נמצאות פיזית גם בשכונת לאפה וגם בשכונת סנטה תרזה. במדרגות מעל ל-2,000 אריחים, שהובאו לו במתנה על ידי תיירים מכל העולם, ובאחת המדרגות אף ניתן למצוא אריח עם הכיתוב 'שלום'. בשנת 2013 מת סלרון בגבעת המדרגות. בחלק מהקרמיקות הוא צייר את עצמו עם שפמו הארוך. היום המדרגות לא בחסות כלשהי ולעיתים אנשים מפרקים מהן את הקרמיקות ולוקחים אותן לעצמם. Escadaria Selaron - https://goo.gl/maps/HETHiW78VBufvnw68.





יום 3 - סיור פאבלות ודאון מסאו קונרדו

יום שהוא פשוט חוויה. טיול בפאבלות הוא טיול מסקרן ובצדק. בריו יותר מ-700 פאבלות, אחד מכל חמישה אנשים, מתוך 12 מיליון בני אדם החיים בריו, חי בפאבלה. עם סיום העבדות בסוף המאה ה-19, החלה הגירה לעיר השנייה בגודלה בברזיל, בחיפוש אחר עבודה, פרנסה והזדמנות בחיים. בהעדר אפשרויות אחרות הם התיישבו בפאבלות קיימות והחלו לבנות פאבלות חדשות במורדות התלולים של הערים המקיפים את השכונות הפורמליות של ריו. שכונות העוני שבנט לרוב לא מחוברות למערכת המים וגם לא למערכת הביוב העירונית והתושבים גם לא משלמים מיסים באופן מסודר. הרשויות מעלימות עין והתושבים הם בגדר נוכחים נפקדים. ברוני הסמים הם המנהלים האמתיים בפאבלות. אבל זאת לא כל התמונה. בהעדר סיוע אירוני, התושבים אחראיים על חיי הקהילה, פרוייקטים חינוכיים, תרבותיים ועוד. כדי להכיר מקרוב פן אחר של ריו דה ז'ניירו צריך להיכנס עמוק לתוך סמטאות הפאבלה. אמנם עתידם של ילדי הפאבלות רחוק מלהיות ורוד, אולם יחד עם זאת, מפאבלות ריו דה ז'ניירו יצאו לא מעט שחקני כדורגל מצליחים : רומריו, ריבלדו, רונלדיוניו, רונלדו ועוד. בהעדר אפשרויות, הכדורגל והסמבה הם הדרכים לשבור את המחסום החברתי בפאבלות. אני ממליץ בחום על סיור בפאבלה הגדולה והבטוחה רוסיניה, שהיא הפאבלה הגדולה ביותר בעיר, המונה למעלה מ-150 אלף תושבים. בעיר ישנן אינסוף חברות נהדרות שמוציאות סיורים לפאבלות בינהן - Favela Walking Tour - https://www.facebook.com/favela.walking, ואם ברצונכם לצאת לסיור פרטי אמליץ על מדריך מדהים בשם יאן - https://www.facebook.com/yan.roloff. לרוב הסיור אורך כ-3.5 שעות והוא כולל מופע קפוארה אותנטי של תושבי הפאבלות וזמן לאסאי בחוף סאו קונרדו, מהשכונות האמידות ביותר בברזיל.

בתום הסיור אמליץ לרדת בסאו קונרדו, שכונה הידועה כאזור דאיה פופולרי. מדובר בחוויה יוצאת דופן המאפשרת לדואים הצצה לעבר העיר ממעוף הציפור. אחת החוויות העוצמתיות ביותר שאני באופן אישי חוויתי. Tandem Flight Rio - https://goo.gl/maps/MGdeXiLNmmQMXD877.





יום 4 - הר הסוכר

ביקור בריו לא יהיה מושלם ללא ביקור בהר הגרניט המכונה "חרוט הסוכר", שניצב כזקיף בפתח מפרץ גואנבארה, ומתנשא לגובה של 396 מטרים מעל מימי האוקיאנוס האטלנטי הדרומי. כשמשקיפים מהפסגה קל להבין מדוע חשבו מגלי הארצות הראשונים שעגנו בשפכו של נהר אדיר מימדים אותו כינו בשם ריו דה ז'נרו. במקום למעשה שני הרים: אוּרקה (224 מ'), והסוכר (396 מ'). העלייה להר מתבצעת משנת 1916 ברכבלים, או בטיפוס הרים מקצועי, ומאפשרת צפייה לעבר מפרץ גואנברה, זווית שונה לנוף הנשקף מהר הקורקובדו. יפה יותר או פחות, תחליטו אתם. בפסגת האורקה חנות הוויאנאס, בית קפה, וחנות שמוכרת מיצים, משקאות ואסאי. מאותה הפיסגה ניתן לטוס במסוק טיסה של כ-7 דקות בעלות של 350 ריאלים לאדם. הר הסוכר הוא גם ביתם של קופי המרמוסט, קופים גמדיים באורך 20 ס"מ בממוצע, חיים על העצים וניזונים מחרקים, פירות ועלים. המרמוסט הוא יונק מונוגמי החי בקבוצות משפחתיות קטנות. משך הריון הנקבה אורך 170 ימים לרוב נולדים תאומים. כדי לראות אותם עליכם להיות עירניים. יש הטוענים שהנוף הנשקף לעבר מפרץ גואנבארה מפסגת הקורקובדו יפה מזה שנשקף מהר הסוכר, תחליטו אתם:) https://goo.gl/maps/K93XmWwuNkwM7uZz8.





יום 5 - חופים

חווית החופים היא ללא ספק סיבה טובה לפקוד חופיה התוססים של ריו דה ז'נרו. קופקבנה, איפנמה, לבלון, סאו קונרדו הם מהחופים המוכרים ביותר בברזיל ובעולם כולו. קופקבנה היא השכונה התוססת והעממית ביותר מלאה במקומיים, תיירים, הומלסים, כדורעף וכדורגל חופים, מוזיקה לאורך קו החוף ורוכלים שמציעים מכל הבא ליד, בעוד איפנמה ולבלון הן שכונות הרבה יותר יוקרתיות, או במילים אחרות שכונות של לראות ולהיראות. כך או כך, בשל הסמיכות שלהם והעובדה כי טיילת אחת מחברת בינהם, הייתי ממליץ לבקר בכולם, או לפחות באיפנמה וקופקבנה.




לאלו שעומדים לרשותם יותר מ-5 ימים:

בוזיוס - במרחק של שלוש שעות נסיעה צפונה מריו נמצא חצי האי בוזיוס, שהפך מכפר דייגים, לאחד מאזורי הקיט הנחשקים ביותר בברזיל, עבור ברזילאים וארגנטינאים לרוב. בתים פרטיים, בוטיקים של מעצבים במקבץ קטן של רחובות מרוצפים באבן לאורכם ברים ומסעדות, הם רק חלק ממה שיש לבוזיוס להציע לצד חופי רחצה המהווים מקום אידיאלי לרביצה ממושכת. מאוד מומלץ לשכור רכב חולות ולצאת לסיור עצמאי ברחבי חצי האי הקטן שאורכו שישה ק"מ ורוחבו ארבעה ק"מ בלבד. הרחוב הראשי והשוקק חיים בבוזיוס הוא רחוב Rua Das Pedras - https://goo.gl/maps/YK3ScjuwVk75s8VJ8 ומומלץ להתחיל בו את הביקור בעיר הקיט.


1,259 צפיות0 תגובות
bottom of page