top of page

גואטמלה, כפרי המאיה סביב אגם אטיטלן

גואטמלה, מדינה צבעונית בעלת ניחוחות לטיניים טיפוסיים, המאפשרת הצצה לאורח החיים המסורתי של צאצאי המאיה. אי אפשר להגיע למדינה המסקרנת מבלי לבקר בכפרי אגם אטיטלן Lago de Atitlán. מדובר באגם יפייפה וסביבו כפרי מאיה ססגוניים ומלאי חיים.

בכתבה זו אפרט על הכפרים הקסומים סביב אגם אטיטלן בינהם : סן פדרו, סן חואן, פנחצ'ל, סן מרקוס וכן העיירה צ'יצ'יקסטננגו הנמצאת מרחק נסיעה משם.

האגם ממקום כשלוש שעות נסיעה במיניבוס תיירים (המכונה קולקטיבו) מאנטיגואה לפנחצ'ל או לסן פדרו, בעלות של 70 קצאל (35 שקלים). מיניבוסים יוצאים כל יום בשעות הבוקר.

שהות באגם חייבת לכלול ביקור במספר כפרים, כל כפר והצבע שלו, השפה והתרבות שמאפיינות אותו.

המלצתי למשפחות, זוגות או תרמילאים שרוצים להתפנק, להגיע לסן פדרו ולישון במלון Mikaso. המלון מפנק מאוד, שוכן על שפת האגם בקצה הרחוב הראשי, הרחק מהמון המוצ'ילרים הישראלים. עלות ללילה החל מ-180 קצאל (90 שקלים) לחדר עם מקלחת ושירותים צמודים. בגג המלון מסעדה מצויינת, תצפית לאגם, מיטות שיזוף ושני ג'קוזים לאורחי המלון.

http://www.booking.com/Share-woA2xKl



סן פדרו (San Pedro La Laguna) – כפר קסום זה הוא המוכר, הזול והמועדף על תיירים. בעל רחוב ראשי המקביל לשפת האגם ולאורכו חנויות, מסעדות, ברים, בתי קפה ובית חב”ד אחד – היחיד בגואטמלה כולה. קחו טוק טוק בעלות 5 קצאל לאדם וסעו למרכז הכפר, הרחק מהמון התיירים. תגיעו לעולם אחר, אותנטי, צבעוני ושמח המלא בשווקים, חנויות, דוכנים וסמטאות צרות המובילות אתכם ממש לתוך בתי התושבים. הגיעו לכנסייה המרשימה (The Catholic Church) ולכיכר סביבה, וחוו את אורח חייהם של התושבים. אם בידכם השפה הספרדית, חתרו לשיחה עם המקומיים וראו כמה הם אוהבים ישראלים ככאלו שמגיעים ממקום הולדתו של ישו, והינם בני האלוהים. כמו כן, בכפר תוכלו לצאת לתצפית האף האינדיאני ע”י בית חב”ד היוצא בימי שני וחמישי או לשכור קיאק חצי יום לשוט ברוגע באגם.



סן חואן (San Juan La Laguna) – כפר קטן ואותנטי, מרחק של 10 דק' בטוק-טוק, עלות 10 קצאל לאדם. לחילופין תוכלו להגיע עצמאית בקיאק מרחק חצי שעה. מדובר בכפר שכמעט ואיננו מתוייר כלל, אווירה של מקום בו הזמן עצר מלכת. סיור בין רחובות הכפר למשך שעה-שעתיים בהחלט יקסים אתכם.


סנטיאגו (Santiago Atitlán) – הכפר הצבעוני, הססגוני והקסום ביותר מבין כפרי האגם. סירה לכפר יוצאת אחת לשעה ממעגן הסירות הקרוב למלון Mikaso עלות השיט 15 קצאל לאדם לכיוון (לאחר מיקוח ממחיר התחלתי של 25 קצאל), נסיעה של חצי שעה. בכפר זה שוק ססגוני ענק, מלא בתיירים ומקומיים יחדיו. מי שמעוניין בקניות, זהו המקום הזול והמתאים ביותר למיקוח! תיקים, ארנקים, בגדים, מזכרות ועוד. כמו כן, בכפר חנויות ודוכני מזון. הלבוש של המקומיים בסנטיאגו הוא המיוחד ביותר שראיתי בכל אמריקה הלטינית! הקדישו לכפר זה מספר שעות, שוטטו בין דוכני הרוכלים ונשמו את אורח החיים של יושבי המקום. שימו לב שהסירה האחרונה לסן פדרו יוצאת בשעה 17:00.


פנחצ'ל (Panajachel)  - הכפר הגדול והמתויר ביותר מבין הכפרים מסביב לאגם. הרחוב הראשי הוא שוק גדול הכולל חנויות, מסעדות ושני בנקים להוצאת כסף. מהכפר ניתן לצאת לטיולים בשמורה סמוכה (Reserva Natural Atitlán) או לרחף עם דאון בשמי האגם, לאוהבי האקסטרים. https://realworldparagliding.jimdo.com/

ארוחת בוקר מומלצת בפנחצ'ל, מסעדת – Deli Jasmin. https://www.tripadvisor.co.il/Restaurant_Review-g292008-d2239697-Reviews-Deli_Jasmin-Panajachel_Lake_Atitlan_Solola_Department_Western_Highlands.html?m=19905





סן מרקוס (San Marcos la Laguna) – כפר קטן והוליסטי. מי שרוחניות מדברת אליו ישמח לבקר בכפר זה. סירה יוצא לכפר זה ממעגן הסירות הראשי סמוך לבית חב”ד. עלות שיט 15 קצאל לאדם לכיוון.


צ'יצ'יקסטננגו (Chichicastenango) – אמנם לא מדובר בכפר אלא בעיירה. עיירה זו איננה נמצאת לשפת האגם, אולם היציאה לעיירה זו הינה במיניבוס תיירים היוצא מסן פדרו. הנסיעה אורכת 2.5 שעות. היציאה היא בימים בהם מתקיים השוק בעיר, ימי חמישי וראשון. המיניבוס יוצא בשעה 07:30 ועלותו 60 קצאל לאדם הלוך-חזור. הגעה לצ'צ'י בשעה 10:00 חזרה משם בשעה 14:00. מדובר בשוק הגדול ביותר במרכז אמריקה! השוק מציע מכל הבא ליד: בגדים, אוכל, כלים, מוצרי יד שניה, מזכרות ועוד ועוד. במרכז השוק ממוקמת כנסיה שבה מתקיימים בימי ראשון טקסים פולחניים מרשימים. כל אחת מ-18 המדרגות המובילות לכנסיה זו מסמלת חודש אחר בלוח השנה של המאיה. 



לסיכום, שהות בכפרים אלו תיתן לכם לחוות את גואטמלה האותנטית והצבעונית במיטבה. כל כפר והשפה, האווירה והתרבות הייחודית שלו, שנשמרה עד היום.



ילד יתום מתפרנס למחייתו מצחצוח נעליים

המלצת טוקן:

קחו את הזמן ודלגו בין הכפרים השונים סביב האגם. כפרים אלו מספקים למטייל חוויה אונטרופולוגית מיוחדת, שתישאר לעד בזכרונו.




35 צפיות0 תגובות
bottom of page