top of page

דרום אפריקה וסווזילנד



בכתבה זו המיטב משלושה שבועות בדרום אפריקה בטיול המתחיל ביוהנסבורג ומסתיים בקייפטאון, כולל את היעדים הבאים:

בלייד קניון, קרוגר פארק, סווזילנד, סנט לושיה, דרבן, טיסה פנים מדרבן לפורט אליזבט, דרך הגנים, דרך היין, קייפ-טאון.

אפריקה, יבשת שחורה, אך בעלת מגוון צבעים, יבשת נסתרת ובה ניגודים רבים. דרום אפריקה מאפשרת למטיילים בה טיול נוח ומגוון אודות למיקומה הגאוגרפי והתשתיות המפותחות שבה. בשל גודלה של המדינה והמרחקים הגדולים בין היעדים שבה, השכרת רכב בטיול שכזה הנו דבר הכרחי.


טיסה – אודות להתרחבות פעילותה של חברת אתיופיאן איירליינס בארץ, הרי שאפריקה היום קרובה מתמיד, ובמחירים מגוחכים. לאחר חיפוש מעמיק, אתיופיאן איירליינס הם הזולים ביותר בטיסות לדרום אפריקה, ולהם עצירות קונקשיין קצרות ליעד זה. אני מזמין טיסותיי לרוב באתר www.travelist.co.il , אתר המציע את המחירים הזולים ביותר, המשתווים לאתרים בינלאומיים זולים אחרים. היתרון באתר טרווליסט כאתר ישראלי הוא שתנאי הרכישה כפופים לחוק להגנת הצרכן, לפיו ניתן לבטל את העסקה בעלות של 100 שקלים לכרטיס עד 14 יום מיום הרכישה. חוק קריטי לאלו שסוגרים טיסה קרוב למועד הנסיעה. מסלול הטיסה המומלץ הוא: תל אביב - יוהנסבורג, דרבן – פורט אליזבט, קייפ טאון – תל אביב.


נקודות שיא - שמורת קרוגר פארק, רכיבה על יענים, צלילה בכלוב עם כריש העמלץ הלבן.

נקודות לחיוב – אוכל מעולה, מחירים זולים, טיול מגוון, מערכת תשתיות מעולה לטיול ברכב.

נקודות לשלילה - כל העיירות הולכות לישון מוקדם, לא נעים להסתובב בדרבן וקייפטאון בלילות, והפער בין שחורים ללבנים, עדיין ניכר. הטיול שאפרט מצריך לעתים נסיעות ארוכות, וכ-4,000 קילומטרים של נסיעות במצטבר.


אוכל - האוכל בדרום אפריקה מצוין! בין אם תבחרו בארוחת בשרים, פיצות, או תבשיל מקומי, סביר שלא תצאו מאוכזבים. בעיקר הארוחות מצאנו עצמנו במסעדות Steak-hous, ולא התאכזבנו. מחירו של סטייק 300 גרם במסעדות ברמה גבוהה ינוע סביב ה 30-35 שקלים בלבד. אם אתם אוהבים מאכלי ים, אפריקה מעולה גם בזה, אך הזמינו מאכלים אלו בערים השוכנות לצד הים, אחרת אתם עלולים להתאכזב מארוחתכם. כמובן שבנוסף תמצאו את הרשתות האמריקאיות, מקדונלדס ו- KFC, בכל מרכז קניות שבו תבקרו. פרט למסעדות, ישנן שתי רשתות מזון ענקיות, Spar ו- Pick N Pay.

מתאמים למכשירי חשמל ישראליים תוכלו לקנות באחת משתי הרשתות Spar ו- Pick N Pay בעלות של 13 רנד (כ-3.5 שקלים), אם כי בכל מקומות הלינה, למעט בודדים, יהיו שקעים התואמים למכשירים מקומיים ושראליים גם יחד.


השכרת רכב – את דרום אפריקה עושים ברכב. השילוט בדרכים הנו בשפה האנגלית, שהינה אחת מבין 11 השפות הרשמיות במדינה, ברור ומסודר. מערכת הכבישים במדינה מעולה והדלק זול מאוד , כ-3.5 שקלים לליטר. בדרום אפריקה נוסעים הפוך, אך אל דאגה, מתרגלים מהר מאוד. הביאו עמכם רשיון ישראלי ובינלאומי גם יחד. את זה הבינלאומי ניתן להוציא בעלות של 16 שקלים בכל סניפי ממסי בארץ והוא תקף לשנה. אני חסיד של אינדקס השכרות הרכב הבינלאומי www.rentalcars.com , אתר המציע לכם את כל חברות ההשכרה הזמינות אשר פעילות במדינת היעד. חוזה השכירות מתבצע מול rentalcars ובמקרה של תאונה, חברת ההשכרה תחייב אתכם על הנזק, ו- rentalcars תשיב לכם את הכסף בהתאם לכיסוי שרכשתם. מומלץ בחוםלהוסיף כיסוי מלא, הכולל ביטול השתתפות עצמית, הנע סביב ה-30 שקלים ליום. יחד עם מערכת התשתיות הטובה, מומלץ לשכור רכב גבוה, בייחוד לאזור שמורת קרוגר פארק. העסקה המשתלמת ביותר הייתה דרךAvis ולא כללה דמי החזר בשדה תעופה אחר. ל- Avis רכבים חדשים, ובזמן שהנטייה שלהם לשדרג לכם את ההזמנה במידת הזמינות, לא תצאו בתחושה שמנסים לדפוק אתכם. בדרום אפריקה אני ממליץ לנסוע בכבישי אגרה, מדובר בכסף קטן ובחסכון גדול בזמן. כמו כן, GPS בטיול שכזה הנו הכרחי. רכשו חבילת אינטרנט מראש ו/או הורידו מבעוד מועד את מפות ה- Offline של Google maps לאזורים בהם תבקרו. Google Maps App → Setting→ Custom Area – Download. ה-GPS מבוסס מפות ה- Offline של Google פועל מצוין. סמנו את כל היעדים אותם אסמן בשחור מודגש מראש במועדפים של גוגל, על מנת לחסוך בזמן במהלך הטיול.

כסף – אשראי או מזומן, לשיקולכם. בטיול שכזה בפער בין שימוש באשראי בינלאומי, לבין המרת מזומנים אינו גדול. המרת מט”ח בצ'יינג'ים ובנקים יהיו יגררו עמלת המרה של 2.5% ויותר. עמלה זהה ואף נמוכה יותר תשלמו בביצוע פעולות אשראי. כך שבשורה התחתונה, הפער בשימוש בין השניים כמעט ולא קיים. שקל אחד = 3.75 רנד לערך.


ימים 1-2 : בלייד קניון - Blyde Canyon

כאמור, הטיול שלנו מתחיל ביוהנסבורג ומסתיים בקייפ-טאון. עם הנחיתה ביוהנסבורג המירו מעט כסף מזומן מאחר ועמלת ההמרה בשדה גבוהה מאוד ועומדת על כ-9%. יוהנסבורג מהווה נקודת התחלה בלבד, ובשל רמת האלימות הגבוהה מומלץ לוותר על ביקור בה. בדרום אפריקה בכלל, ובצד המזרחי בפרט, לא מומלץ לנהוג בלילה, כך שאם תנחתו בשעות הצהריים הרי שתאלצו לישון ללילה באחת העיירות בדרך לבלייד קניון.

היום הראשון – נסיעה של כ-200 ק״מ לעיירה Machadodorp בדרך לבלייד קניון. מומלץ לעצור בדרך ברשת-Spar בסניף הקרוב ביותר ליעד הנמצא בעיירה Middleburg לקניית מים ומצרכים. לינה בעיירת היעד במלון The old mill hotel Machadodorp כולל ארוחת בוקר טובה. למלון בר מסעדה קטן המציע שתייה קלה וחריפה ואוכל הכולל מגוון בשרים במחירים מגוחכים. מנת פילה בקר עם שתי תוספות בעלות של 30 שקלים. עשו טוב ופרגנו לעצמכם.

היום השני – ביום שלמחרת, עולים צפונה לעבר הבלייד קניון ועוצרים בדרך לנקודות תצפית יפות. עם בוקר, חוזרים מערבה לעיירה Belfst משיקולי תשתיות, ממנה נעים צפונה ל - Lydenburg. בליידנברג סניף שלSpar ובנק לפריטת מזומנים. מליידנברג מתחילות מספר עצירות. הכניסה לכל אחת מהנקודות נעה בין 5-10 רנד לאדם. סמנו ועצרו לפי הסדר בנקודות הבאות:

Lone Creek Falls, Graskop town, The pinnacle rock, God's window, Wonder view, Lisbon falls, Berlin falls, Bourke's Luck Potholes, Lowveld View, Three Rondavels.



ימים 3-5 : קרוגר פארק – Kruger National Park

שלושה ימים מרתקים באחד משיאי הטיול, אשר הופך לכזה בעיקר אודות לאדרנלין האדיר במרדף אחרי התמונה המושלמת של כל אחת מבין חיות הבר הרבות המתגוררות בשמורת הענק הזו, הזהה בגודלה למדינת ישראל. מגוון החיות בשמורה זו הוא עצום, וכדי לקבל מעט מושג על מה מצפה לכם מומלץ לצפות בסרטון קצרשערכתי משלושה ימים בשמורה – https://www.youtube.com/watch?v=zwfYeJak42g&t=317s

כמה טיפים לטיול ספארי עצמאי ומוצלח בשמורת קרוגר : קנו מפה בכניסה לפארק בעלות של 80 רנד. המפה היא מעין חוברת צבעונית מפורטת המחולקת לאזורים ומציגה כבישים סלולים וכבישי עפר. כמו כן, בחוברת מוצגות מגוון החיות הגרות בשמורה, כולל אזור תפוצתן. שאו עמכם משקפת ומצלמה בעלת זום אופטי מכובד, זה בהחלט עושה את ההבדל בחוויה. שימו לב לשעות הפתיחה והסגירה של השמורה באתרhttps://www.sanparks.org/parks/kruger/get_there/gates.php, בהתאם לעונה בה אתם מטיילים. תכננו את זמנכם היטב כך שתסיימו כשעה לפני הסגירה, הרי שתמיד יש על מה להתעכב, ולא בא לכם להסגר בפנים. נסו לשלב בטיולכם בשמורה דרכים סלולות ודרכי עפר גם יחד. אין חוקיות בנוגע לחיות שניתן לראות בכל אחת מהדרכים. במפה תוכלו לראות היכן נמצאים מקורות מים, נסו ככל שניתן להגיע למקורות אלו, במיוחד בתקופה היבשה, יוני-אוגוסט. חפשו מקורות מים ותהיו סבלניים. הביאו עמכם מספיק אוכל ומים כי האוכל בשמורה יקר מאוד ונמצא בנקודות מסוימות בלבד. בדרום השמורה מגוון החיות רב יותר וככל שתנועו דרומה, הסיכוי לראות חיות נדירות הולך וגדל. פעילותם העיקרית של חיות הבר היא בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות אחר הצהריים. הסיפוק הגדול ביותר של המבקרים בשמורה מגיע כאשר זכו “לסמן וי” במפגש עם כל אחד מחמשת הגדולים – Big Five : פיל, נמר, אריה, קרנף ובאפלו. מונח זה הנו מונח המשמש ציידים לתיאור חמשת החיות הקשות ביותר לצייד רגלי ביבשת. אל אלו מתווספת חיה נוספת, חתול הצ'יטה-ברדלס. כאחד שזכה לפגוש בכולם, הסיפוק הוא אכן אדיר. עלות כניסה לשמורה לאדם בוגר הנה 304 רנד ליוםhttps://www.sanparks.org/parks/kruger/tourism/tariffs.php. בנוגע ללינה, הלינה בשמורת קרוגר יקרה מאוד, ומספר מקומות הלינה בה מוגבל. אינני מוצא סיבה לשלם אלפי שקלים ללילה בשמורה, מאשר לישון בסמוך אליה במחירים שפויים. התנאים בשמורה מאפשרים לגלות אותה בשיטת “עשה זאת בעצמך”. יש לך רכב, שלם כניסה, טייל בשמורה, בשבילים המסומנים, כרצונך. יציאה מהרכב אסורה פרט למקומות המותרים, והיא על אחריותם המלאה של המטיילים.

היום הראשון – האזור שבין שער Orpen Gate לשער Paul Kruger Gate.

צאו מוקדם ממלון Panzi Bush Camp והחלו בנסיעה לשער Orpen Gate שבשמורת קרוגר. מדובר בנסיעה של כ-45 דקות. השתדלו להיות בשער השמורה סביב השעה 6:30 בבוקר. המסלול ביום זה הוא מ- Orpen ל-Satara ואז ל- Skukuza. לינה ב Hazyview. דרכי עפר צדדיות לדרך סלולה שוות נסיעה, Loopים במקביל לדרך סלולה שווים נסיעה, וכמובן עשו זאת בנסיעה לאט. לא מעט מההזדמנויות האמיתיות לראות בעלי חיים יחשפו בפניכם בנסיעה איטית וזהירה. לינה - במלון מעולה בעל אווירה נהדרת Sanbonani Resort Hotel & Spa Hazyview. המלון כולל ספא, בר, מסעדה, מגרש גולף, בריכה, מגרשי טניס, מגרש שח-מט ועוד. ארוחת הערב הטובה ביותר בשלושת השבועות בדרום אפריקה, לאוהבי הבשר, הייתה בסטייק האוס המרוחק חמש דקות נסיעה מהמלון Pioneer's Grill Hazyview. הזמינו Rump Steack, מהטובים שאכלתי. 300 גר׳ ב- 38 שקלים / 500 גרם ב- 50 שקלים.

היום השני – האזור שבין שער Phabani Gate, עם- Skukuza Camp ושער Numbi Gate.

כניסה בשער Phabani Gate בשעה מוקדמת. בכדי לנצל את היום היטב, העבירו את יום זה בכבישים הנמצאים מסביב ל- Skukuza. מסלולים מומלצים ביום זה: S1, S65, H11, H1-1, S114, S22, S112, S11, S3, S10. אזור זה ידוע בפעילותם הערה של צ'יטות ונמרים. ביום זה צאו מהשמורה משער Numbi Gateוסעו כשעה נסיעה, מחוץ לשמורה, לשני לילות בעיירה Malelane. לחילופין ניתן לישון לילה נוסף במלון Sanbonani, Hazyview. לינה במלון Rio Vista Lodge Malelane הצמוד לשער Malelane Gate בדרום השמורה. ארוחת ערב מומלצת במסעדת הגריל Spur Steak Ranch, Malelane.

היום שלישי – האזור שבין שער Malelane Gate, עם- Skukuza Camp ושער Crocodile Bridge Gate.

האזור הדרום מזרחי של השמורה, אזור רווי במגוון חיות. ביום זה ראינו את מגוון החיות הרב ביותר, טורפים, בהמות, עופות וזוחלים. נסיעה משער Malelane Gate כמעט עד Skukuza, בכביש סלול. נסיעה מזרחה מכביש S21 הדרומי מ- Skukuza לעבר Lower Sabie Camp. משם נסיעה דרומה עד היציאה משערCrocodile Bridge Gate. ארוחת ערב במסעדת בשרים מומלצת Tambarina Guest House & Restaurant בעיירה Komatipoort הסמוכה לשער Crocodile Bridge Gate.

נסיעה של כ-45 דקות חזרה ללילה השני במלון- Rio Vista Lodge, Malelane.

עייפים אך מרוצים (מאוד!) תסיימו טיול בין שלושה ימים ויותר בשמורת הענק קרוגר פארק. טיול שכזה ייתן לכם הצצה לחייהם של חיות הסוואנה, וההרמוניה בה הם חיים, לצד מלחמת ההישרדות של חלקם על חשבון שכניהם.



ימים 6-7 : סווזילנד – Swaziland | וסנט לושיה – St Lucia

סווזילינד, ממלכה קטנה ועצמאית השוכנת במזרח דרום אפריקה. מדינה נעימה ונוחה לטיול. סווזילנד מאפשרת הצצה לאפריקה האמיתית. העוני והפשטות בה ניכרים, אנשים הצועדים יחפים שעות ארוכות בצידי הדרכים, בקתות קש וחימר עלובות המשמשות עד היום למגורים, סביבם נוף ירוק והררי. סווזילנד היא מדינה בטוחה מאוד, במונחי ביטחון אישי, בהרבה משכנתה דרום אפריקה. בסווזילנד המרחקים קצרים, דבר המאפשר בזמן קצר, להספיק את מה שיש לה להציע.

בסווזילנד המטבע המקומי שווה בערכו למטבע הרנד הדרום אפריקאי, הנחשב יחד עם המטבע המקומי למטבע רשמי במדינה. על כן, ניתן להשתמש ברנד ואין צורך להמיר כסף בעת הביקור בסווזילנד.

בעת השכרת הרכב סביר כי תשאלו על ידי חברת ההשכרה בנוגע לנסיעה לסווזילנד השכנה. במקרה שכזה תדרשו ידם בתשלום של 500 רנד. תשלום זה הוא בגדר גזל מאחר וכל שעליכם לדרוש הוא מסמך מטעם החברה המעיד על תוקפו של חוזה ההשכרה בזמן שהותכם בסווזילנד. בשדה התעופה, עם קבלת הרכב, דרשו מאיתנו 500 רנד על המסמך, בעוד שבסניף אחר של AVIS בו עברנו כיומיים לפני ביקורנו בסווזילנד, קיבלנו את אותו הטופס בחינם! אגב, הטופס הוא בשבילכם בלבד, למקרה של תאונה או גניבה, ולא תדרשו להציגו על ידי שום גורם בסווזילנד. בכל מקרה, בעמדת ביקורת הדרכונים בכניסה לסווזילנד, תדרשו בתשלוםמס כבישים על סך 50 רנד לרכב.

היום הראשון – עם בוקר צאו מ- Rio Vista Lodge, Malelane לעבר מעבר הגבול עם סווזילנד Jeppes Reef Border Post, נסיעה של כ-40 קילומטרים. שימו לב, מדובר במעבר פשוט וקצר אשר פתוח בין השעות 08:00-18:00. כ-100 קילומטר דרומית למעבר הגבול תהיינה עצירתכם הראשונה. Ngwenya Glass Factory הוא מפעל זכוכית ובו ניתן לראות כיצד מכינים פריטים מזכוכית ולרכוש מגוון חיות, כוסות, ומוצרים אחרים, כולם עשויים זכוכית. מוצרים אלו מיוצאים לדרום אפריקה וזולים בהרבה בחנות המפעל. אם תהיתם היכן לרכוש, עשו זאת שם. משם המשיכו דרומה כאשר אתם עוברים בבירה Mbabane, ובה רשת הקמעונאותSpar, במקרה ותרצו לעצור להצטיידות. המשיכו לעבר Handcraft Market בעיר Lobamba, שוק גילופי עץמלא בדוכנים ומחירים זולים עם אפשרות רחבה למיקוח! ושוב, זול כאן יותר מהשכנה דרום אפריקה. אם ברצונכם לטעום מעט מאורח החיים המסורתי של סווזילנד, אמליץ לכם לנסוע ל- Mantenga Cultural Village. חוויה מומלצת המקנה הזדמנות לצפות באורח החיים של השבטים הסווזים, על ריקודי החיזור והלבוש המיוחד שלהם. כמו כן, במקום מסעדה ומפל לא מרשים במיוחד. לינה – Happy Valley Hotel & Casino, Lobamba כולל ארוחת בוקר. במלון זה קזינו, בריכה ואווירה טובה. הוא נמצא שני קילומטרים בלבד מ- Mantenga Cultural Village. ארוחת ערב מעולה במסעדת המלון, המציעה בשר אנטילופה ובשר תנין במחירים זהים לסטייק אנטריקוט.

היום השני – לאחר ארוחת הבוקר, צאו לשוק הפירות והירקות Mahlanya Fresh Market. שוק צבעוני ואותנטי. נחמד לעבור שם ואף להסתובב בין הדוכנים עד כ- 20 דקות. משם במרחק נסיעה קצר, מומלץ לבקרבמפעל הנרות Swazi Candles, Malkerns Valley. כאן, בשונה מזכוכית, אך בדומה לדמויות, תמצאו מגוון רחב של חיות, כולן עשויות שעווה עם פתיל להדלקה, ובמילים אחרות – נרות. במקום גם שוק גילופי עץ, במחירים מעט יקרים מהשוק ב- Lobamba. היעד האחרון אשר שווה ביקור בטיול בן יומיים במדינה, הוא השוק הגדול והמפורסם Manzini handcrafts, Swaziland. מדובר בשוק בעל שתי קומות, בקומה התחתונה בגדים, פירות וירקות. בקומה העליונה גילופי עץ. גם אם אין בכוונתכם לקנות, הייתי ממליץ לעשות סיבוב במקום. בשל הצפיפות, שמרו על פריטי ערך קרוב לגופכם.

לקראת שעות הצהריים המוקדמות, המשיכו למעבר הגבול Lavumisa Border Post שבדרום סווזילנד ושובו לדרום אפריקה.

סנט לושיה - עם החזרה לדרום אפריקה, המשיכו לעבר סנט לושיה. מדובר בעיירה יפה, בעלת רוב לבן, הממוקמת בין אגם לושיה לאוקיינוס ההודי. באגם היפופוטמים ותנינים, ביבשה קופים בכל פינה, ובים, היה קר מידי כדי לבדוק. בעיירה רחוב אחד ראשי, Mackenzie St, ובו מסעדות, בתי קפה, שוק גילופי עץ, Spar ותחנת דלק אחת. בשל לחץ של זמן הספקנו לחוות אותה משעות אחר הצהריים ועד הבוקר שלמחרת. בתקופות מסוימות ניתן לצאת לשייט צפייה בלוויתנים, טיולי ספארי ועוד. אם כי פעילויות אלו עדיפות ביעדים אחרים לאורך הטיול. לינה- Safari lodge hotel St Lucia ללא ארוחת בוקר. תוכלו ללון בכל מלון אחר, מאחר ואין לי לתת לכם המלצה מיוחדת על מלון זה. ארוחת ערב במסעדה איטלקית מעולה ממש במרכז העיירה – Alfredo St Lucia.


יום 8 : דרבן – Durban

דרבן הנה עיר נמל בעלת אוכלוסיה מגוונת. בדרבן טיילת, מרינה, פארק ציפורים, אקווריום מרשים ורובע הודי ובו השוק הידוע ביותר בעיר. יחד עם זאת, בדרבן יש לנקוט באמצעי זהירות וערנות מוגברים מאחר ואיננה נחשבת ליעד בטוח, בעיקר בשעות החשיכה. מדרבן תמריאו ביום שלמחרת לפורט אליזבט ומכאן שתעבירו בה את הלילה.

השכימו קום, לפניכם נסיעה ארוכה של כ-250 ק”מ מסנט לושיה לדרבן. כ-20 ק”מ צפונית לדרבן נמצא מרכז הקניות Gateway Mall ובו מגוון רחב של חנויות אופנה ומסעדות http://www.gatewayworld.co.za/ . משם המשיכו לדרבן ולונו בקרבת הטיילת. לדרבן טיילת יפה מלאה בגולשי הגלים של האוקיינוס ההודי, לצד מסעדות ודוכנים Boardwalk Golden Mile Beach. בקצה הדרומי של הטיילת, ישנו האקווריום, שלדעתי הוא מוקד המשיכה העיקרי של העיר עבור זוגות, מבוגרים צעירים ומשפחות עם ילדים uShaka Marine World.במתחם האקווריום, ניתן לצפות במופעי דולפינים, כלבי ים והאכלת פינגווינים. כמו כן, ניתן לקנות כרטיס משולב הכולל את עולם הים (האקווריום וההופעות), עולם האתגר (פארק חבלים, אומגות, וטיפוס), עם פארק המים (אבובים, מגלשות ועוד) הנמצאים כולם באותו במתחם, בעלות של 200 רנד, כ-50 שקלים לאדםhttp://www.ushakamarineworld.co.za/. הפארק הוא בהחלט חוויה משפחתית מומלצת למבקרים בדרבן. נוסף לקניון, הטיילת, ואקווריום– uShaka , ישנו שוק הודי מפורסם הנמצא במרכז העיר, ברובע ההודי –Victoria Street Market Durban. מקומיים הזהירו אותנו שלא ללכת לשם מחשש לשוד, כיוס, או הקלעות לאירוע לא נעים. בשל כך החלטנו לוותר. למעוניינים, ניתן לצאת בערב, ברכב בלבד, לאחד ממלונות הקזינוהגדולים הפזורים בעיר. הגדול שבהם, Suncoast Casino, Hotels and Entertainment. לינה –Blue waters hotel, מלון ברמה טובה ובמיקום טוב בחלק הצפוני של טיילת ה-Golden Mile. ארוחת ערב במסעדת – Cape town fish market restaurant at Gateway mall - ארוחת דגים מעט יקרה אך טובה.


ימים 9-14 : דרך הגנים – Garden Route

נתיב הגנים הינו מוקד המשיכה העיקרי ואחד האזורים המתוירים ביותר בדרום אפריקה. הנתיב אורך 200 ק”מ מהעיירה – Srtom River ועד Mossel bay, אולם רבים מתייחסים לנתיב זה בחלק שמ- Port Elizabeth ועד Cape-Town אשר אורך כ-700 ק”מ. נתיב זה דומה במאפייניו לכביש 1 במערב ארה”ב. עיירות ציוריות, לצד מי האוקיינוס, מסעדות טובות, ושלל אטרקציות הכוללות : אומגות, באנג'י, טרקטורונים, קייאקים, אבובים, צלילה עם כלבי ים, צלילה עם כרישי העמלץ, שייט צפייה בלוויתנים, סיורי סאגווי, רכיבה על יענים, ליטוף צ'יטות, מערות נטיפים ועוד….! מומלץ להקדיש לדרך זו חמישה ימים לכל הפחות, לאור האטרקציות הרבות, ואילוצי מזג האוויר שעלולים לשבש את סדר היום. העיירות בנתיב זה בעלות רוב לבן, נעימות, ובטוחות, גם בשעותה לילה. שימו לב, מדובר בעיירות די מנומנמות ורוב החנויות בעיירות אלו נסגרות בשעה 17:00.


יום 9 : אומגות ב- Srtoms River

פורט אליזבט – Port Elizabeth הנה העיר שסביר כי תנחתו בה בטיסה ישירה מדרבן או יוהנסבורג. במסלול אותו אני מפרט כאן, הנחיתה בפורט אליזבט היא מדרבן. פורט אליזבט איננה עיר מעניינת במיוחד ומלבד נחיתה, סידורים והתארגנות אין סיבה להתעכב בה. ממנה המשיכו בנסיעה של כשעה לעיירת ג'פריס ביי.

ג'פריס ביי – Jeffreys Bay הינה עיירת גולשים ציורית וקטנה. ביום בהיר יפה לצפות בגולשים המקומיים אוחזים בגלשן בדרך אל מי האוקיינוס כחלק מסדר היום שלהם. בעיירה, מומלץ לבקר בחנות המפעל של רשתBillabong, סחורה איכותית מאוד במחירים שווים לכל כיס. Billabong factory store, 2A Da Gama Rd, Jeffreys Bay.

סטרומס ריבר – Srtoms River הנה העיירה הרשמית הראשונה בנתיב הגנים, והיא נמצאת בסמוך לשמורת הטבע Tsitsikamma National Park. במקום, אפשרות לעשות אומגות בין צמרות העצים בעלות של 590 רנד לאדם https://www.stormsriver.com/canopy_tour_tree_top_tour_stormsriver_tsitsikamma_garden_route.html, חברה זו היא האחות החורגת של חברת האומגות המפורסמת בקוסטה ריקה. השתדלו להירשם לפעילות עד שעה 15:00 לכל המאוחר, אז יוצאת הקבוצה האחרונה. לינה בסטרומס ריבר, במלון At The Wood, האירוח הטוב ביותר בטיול! חדרים מרווחים, קבלת פנים חמה, ארוחת בוקר מעולה, מומלץ בחום!http://www.atthewoods.co.za/ . ארוחת ערב טובה במלון הנמצא במרחק הליכה, Tsitsikamma Village Inn.


יום 10 : פארק צ'יצ'יקמה | קייקים ומזרנים

פארק צ'יצ'יקמה – Tsitsikamma National Park. נחשב לאחד ממקומות הטבע היפים ביותר בדרום אפריקה. ממוקם על קו המים, בין יער סבוך וצוקים חדים. עלות כניסה לפארק, 100 רנד. מסלול ההליכה המומלץ והקצר ביותר מגיע עד הגשר המרחף Suspension Bridge. מסלול הליכה זה אינו קשה ואורך כשעה אחת. לצד מסלול זה ישנה אטרקציה רטובה ומרתקת המשלבת קייקים ומזרני ים בעלות של 500 רנד לאדם. הנופים דומים לאלו שבמסלול הרגלי אך מזווית שונה, ורטובה. זכרו כי עליכם לתפוס מזג אויר טוב בכדי לעשות אטרקציה זו. https://www.untouchedadventures.com/adventure-activities/kayak-lilo-up-the-storms-river-tsitsikamma-on-the-garden-route/.

פלטנברג ביי – Plettenberg Bay. עיירה יפה, אך תיירותית ויקרה. ממוקמת על ההר ממנו משקיף נוף יפה אל הים. מאחר ותגיעו לעיירה בשעות אחה”צ נשאיר אטרקציות של עיירה זו ליום שלמחרת. לינה- Formosa Bay Resort. ארוחת ערב – מנת הדגל עוף בגריל – The look out deck Plettenburg Bay. חצי עוף ב-130 רנד בלבד.


יום 11 : צלילת שנורקלים עם כלבי ים

פלטנברג ביי – Plettenberg Bay, מוקדם בבוקר, או אפילו יום קודם לכן, הירשמו לצלילת שנורקלים עם כלבי ים, האורכת כשעתיים ברוטו ועולה כ-500 רנד לאדם. זוהי חוויה מרתקת, הרי שלא בכל מקום בעולם יתאפשר לכם לשחות כל כך קרוב לחיה שכזו. חברת Offshore Adventures היא שמוציאה אטרקציה זוhttps://www.offshoreadventures.co.za/ ומציידת אתכם במגבת, חליפת צלילה, שנורקל ומקלחת חמה. יוצאים בסירה מהחוף עד למקום מושבם של כלבי הים, וצוללים. מושבת כלבי הים הינה במים רדודים ואין חשש מנוכחותו של כריש העמלץ במקום. לפעילות זהה תוכלו לצאת בקייפטאון, אך במחיר כמעט משולש. שימו לב, האטרקציה תלויה מאוד במצב מזג האוויר וגובה הגלים. מכשסיימתם מרוצים לשחות עם כלבי הים, סעו כעשר דקות לחצי האי - Robber Island. כניסה לשמורת חצי האי, כ-40 רנד לאדם. http://www.capenature.co.za/reserves/robberg-nature-reserve/ מומלץ לעשות את מסלול הליכה הקצר (בשל אילוצי זמן). נוסף לאפשרות צפייה בליוויתנים ודולפינים מנקודות התצפית שבחצי האי רובר, הנוף הנשקף ממנו מדהים!

נייזנה Knysna, העיירה המרכזית ביותר בנתיב הגנים, עיירה יוקרתית ויפה, ולה לגונה מרשימה המקושרת לים. מומלץ לטייל במרינה היפה, בעלת מסעדות, דוכנים, חנויות ומלונות. חברות התיירות בעיירה מציעות שייט קיאקים, שייט אל שני המצוקים – The Head ושייט לאי מיטת הנוצות – Featherbed Nature Reserve.

ווילדרנס – Wilderness, עיירה קטנה, שהיא בעצמה שמורת טבע. בעיירה זו טיול סגווי אל תוך השמורה –Wilderness Segway Tours.

ג'ורג' George, העיירה נמצאת בדרך ל- Oudtshoorn בה תלונו. מלבד הקניון הגדול, למעוניינים בשופינג, אין לה יותר מידי מה להציע,Garden Route Mall.

אודסהורן – Oudtshoorn, עיירה הנמצאת מחוץ לנתיב הגנים, אך צפונית למרכזו, מוקפת בהרים מרשימים וידועה כבירת עוף היען של דרום אפריקה. חובה לטעום את סטייק היען, במיוחד בעיירה זו, המתמחה בהכנתו.לינה – מלון Yamkela Guest House המציע אירוח משפחתי וממוקם במרכז העיירה, כולל ארוחת בוקרhttp://www.yamkela.co.za/. ארוחת ערב מעולה – מסעדת Nostalgie. מומלץ להזמין מנות יען וכבש.http://www.nostalgiebnb.co.za/


יום 12 : חוות צ'יטות | מערת נטיפים | רכיבה על יענים

אודסהורן – Oudtshoorn, התחילו את היום בפארק החיות קנגו – Cango Wildlife Ranch, מעין ספארי קטן. עלות כניסה כ-165 רנד, כולל הסבר מודרך על חיות הספארי. גולת הכותרת בביקור בפארק זה היא האפשרות להיכנס לחוות הצ'יטות, ללטף אותן ולהצטלם איתן, בתשלום נוסף. הצ'יטות הללו אינן מסוממות, ואף צלולות לגמרי. הן נולדו בפארק וגודלו על ידי בני אדם. אם תקראו מעט אודות הצ'יטה, היא ניזונה מחיות קטנות ואוכלת רק פעמיים בשבוע. מסיבה זו לא תתקוף אדם בוגר. לכן, הכניסה לחוות הצ'יטות מותרת מעל גיל-14 ובליווי שומר ומטפלים. בפארק ישנם אריות, טיגריסים, נמרים וחיות נוספות, אליהם כמובן לא ניתן להתקרב עד למרחק נגיעה. לביקור בפארק זה הייתי מקדיש עד שעתיים.



משם המשיכו לביקור במערת הנטיפים גדולת המימדים – Cango Caves. עלות הכניסה הינה 110 רנד לאדם, כוללת סיור מודרך בן שעה. לביקור במערה זו הייתי מקדיש שעה בדיוק, הזהה לזמן הסיור המודרך.

קנחו את היום בחוות היענים – High Gate Ranch, בעלות של 154 רנד לאדם. הביקור בחווה כולל סיור מודרך המסביר על החיה הטיפשה היען, תכונות אופי והרגלים, ומסתיים ברכיבה על יען המסוגלת להגיע למהירות 90 קמ”ש, וכן צפייה בתחרות יענים.


מוסל ביי – Mossel Bay, נועו בסיומו של היום לעבר מוסל ביי, עיירה קטנה וחמודה, כאשר גולת הכותרת של הביקור בה הנה צלילה עם כריש העמלץ הלבן. לינה ב- Golf inn b&b בעלות של 935 רנד ללילה כולל ארוחת בוקר. ארוחת ערב- פיצה במסעדת Delfino's Restaurant.


יום 13 : צלילה עם כרישי העמלץ

מוסל ביי – Mossel Bay, לפניכם היום שבו אחת החוויות המרתקות ביותר שתחוו אולי בחייכם, צלילה בכלוב עם כרישי העמלץ הלבן בחברת White Shark Africa. אתר –http://www.whitesharkafrica.com/home.html. מוסל ביי ידועה כאחד האזורים היותר רוויים בכרישי עמלץ, בעולם. שימו לב, עליכם להירשם לצלילה לפחות יום-יומיים קודם לכן, מאחר והשייט יוצא פעמיים ביום בשעות 9:00 ו- 13:00 ונושא עד 20 צוללנים בלבד. החברה מספקת לנרשמים ארוחה קלה לפני ואחרי השייט, וחליפת צלילה עבה, מי האוקיינוס קפואים! השייט אורך כ-8 דקות בלבד והפעילות כולה אורכת כ-שלוש שעות, כאשר לכלוב יורדים לפי הסדר בקבוצות של שישה צוללנים בזה אחר זה. ראשית, עם ההגעה לאזור העגינה, משליכים אנשי הצוות עיסה הכוללת טונה מקוצצת ושמן דגים, בכדי למשוך את הכרישים בעלי חוש הריח החזק, להגיע קרוב לסירה. כשאלו מגיעים, מורידים את הכלוב אל תוך המים הקרים ואז מגיע תורכם להיכנס לתוכו. החוויה מטורפת! לא לשכוח GoPro. עם סיום הצלילה, נסיעה ארוכה של כשלוש שעות לפניכם לעבר עיירת הליוויתנים Hermanus. קליפ קצר מהחוויה המטורפת – https://www.youtube.com/watch?v=lW_9aEVBAbA&t=1s.



הרמנוס – Hermanus. עיירת נופש חמודה, רחוב קניות ראשי ויפה, מלא בדוכנים, מסעדות וחנויות. טיילת לצד החוף ממנה ניתן להבחין בליוויתנים מהחוף בחודשים אוגוסט-אוקטובר. לינה ב- At 6 Stemmet Lodge.ארוחת ערב- דגים במסעדת LB sea food bistro.


יום 14 : צפייה בליוויתנים | מושבת פינגווינים | דרך היין

הרמנוס – Hermanus. השקיעו את בוקר יום זה לשוטטות בעיירה הרמנוס, בין חנויות ודוכנים, ברחוב הראשיMain Rd, Hermanus, וכן בטיילת Marine Dr ממנה נקודות תצפית לצפייה בליוויתנים. נקודת התצפית הידועה ביותר הנה Gearing's Point, ולעתים גם מחוץ לעונה, ניתן לראות ליוויתנים מנקודת תצפית זו.

בטיס ביי – Betty's Bay. נועו מערבה בכבישים R43 ו- R44 מהם נשקף נוף מדהים, לעבר בטיס ביי – betty's bay. עיירה ציורית מנומנמת הממוקמת על שפת הים. בעיירה זו מושבת פינגווינים, שלא חוששת מנוכחותם של בני האדם. ניתן להגיע למרחק נגיעה מהם, בחינם!

פרנסהוק – Franschhoek. מבטיס ביי חזרו מזרחה על כביש R44 ועלו צפונה בכביש R43 הגדירו בג'י-פי-אס את Franschhoek כיעד הבא שלכם. ברוך הבא לדרך היין. ככל שתתקרבו ל-Franschhoek הנוף סביבכם ילך וישתנה, לנוף הררי מלא בבתי אחוזה ויקבים פרטיים. מומלץ להיכנס לסבב טעימות יין ביקב- Haute Cabriere, עשו טובה לעצמכם ושתו את היין בחוץ, הנוף מדהים! המשיכו כשני קילומטרים נוספים לרחוב הראשי ב-Franschhoek. רחוב חמוד עם חנויות, מסעדות, בתי קפה, ושוק גילופי עץ אחד. שוטטות של כשעה ברחוב זה תשביע רצונכם.

סטלנבוש – Stellenbosch, בירת דרך היין. המשיכו כחצי שעה נסיעה מ-Franschhoek לעבר Stellenbosch, עיר סטודנטיאלית מקסימה. ככזו, חיי הלילה בה יחסית תוססים, בטח בהשוואה לעיירות בהן ביקרתם קודם לכן. לינה ב- Eendracht hotel כולל ארוחת בוקר, מיקום ואירוח מעולים.http://www.eendracht-hotel.com/. ארוחת בשרים מומלץ לערב ב- Hussar Grill Stellenbosch, מרחק הליכה קצר מהמלון.


יום 15 : דרך היין | קייפטאון

סטלנבוש – Stellenbosch, השקיעו את בוקר יום זה לשוטטות בעיר סטלנבוש, בדגש על הרחובות Dorp st ו- Andringa St. לחובבי הקניות, במרכזו של רחוב Andringa St, קניון- Eikestad Mall ובו חנויות אופנה המציעות דברים איכותיים במחירים טובים. בשעות הצהריים נועו מסטלנבוש כ-10 ק”מ מזרחה לביקור ביקב נוסף, Delaire Graff Estate. יקב זה מדורג בין חמשת היקבים המומלצים באזור לפי TripAdvisor. מומלץלקחת מסלול טעימות הכולל חמישה יינות לבחירה בעלות של 70 רנד בלבד. באחריות, היין פה מעולה! בראש טוב, ובזהירות, המשיכו ליעד האחרון בטיול, קייפטאון, המרוחק כשעה נסיעה מסטלנבוש. באמצע הדרך בין סטלנבוש לקייפטאון, באפשרותכם לעצור במרכז קניות ענק ואטרקטיבי מאוד – Tyger Valley Centre. במקום זה בוחרים תושבי קייפטאון לערוך קניות, מבין שלל האפשרויות שעומדות לרשותם. שוטטו במרכז זה, בהתאם לזמן שעומד לרשותכם, והמשיכו להתמקמות במלונכם בקייפטאון לארבעת/חמשת הלילות הבאים.

קייפטאון – Capetown, נחשבת לאחת הערים היפות בעולם, אודות למיקומה בין מי האוקיינוס האטלנטי והר השולחן המתנשא במרכזה. מדובר בעיר חיה ותוססת, מלאה באטרקציות ונקודות חן. מומלץ להקדיש לעיר זו כארבעה ימים בכדי לא לחוש תחושת החמצה. יחד עם זאת, לקייפטאון צד אפל. מאז פטירתו של נלסון מנדלהאחוזי הפשיעה בעיר הולכים וגוברים, בעיקר בשעות הערב. בשעות היום תהיו זהירים ושמרו פריטים בעלי ערך קרוב אליכם. בשעות הלילה, הסתובבו באזורים מתוירים, והתניידו ברכב או מונית בלבד. לינה – Rockwell All Suite Hotel & Apartments, כולל ארוחת בוקר ובריכה (מחוממת בעונת החורף). ארוחת ערב באחת המסעדות הממוקמות בנמל- V&A Waterfront, מרחק נסיעה קצר מהמלון. המלצה – אזורי הלינה הנעימים ביותר בקייפטאון לאורך כל שעות היום, בהשוואה לאזורים אחרים, נמצאים בצד המערבי, על קו החוף, הם : Sea Point, Clifton, Camps Bay.

ימים 16-20 : קייפטאון | כף התקווה הטובה | חזרה הביתה

סדר הימים – מעתה ועד החזרה הביתה, הרי שתלונו בקייפטאון, באותו המלון, ונקודת היציאה והחזרה שלכם בכל יום תהיה זהה. מכאן שאין חשיבות לסדר הימים לטיול בחמשת הימים הבאים. מה יהיה הסדר המנצח? מזג האוויר הוא שיקבע!


שווקים – בקייפטאון מספר רב של שווקים : שווקי פשפשים, שווקי אומנות, גילופי עץ, פירות וירקות, שווקי אוכל ועוד ועוד. רבים משווקים אלו פועלים ביום ובשעות מסוימים, ולכן עליכם להתאים זמנכם לביקור בשווקים אלו.

Green Market Square – כל השבוע 09:00-17:00

Mojo market – כל השבוע 10:00-22:00

Earth Fair Food Market – שבת 09:00-14:00, רביעי – 15:00-20:30

Bay Harbour Market – שבת וראשון 09:30-16:00, שישי 17:00-21:00

The Old Biscuit Mill – כל השבוע 10:00-16:00, שבת 09:00-14:00

The Neighbourgoods Market – שבת 09:00-14:00, נמצא ברחבת The Old Biscuit Mill.

Hope st Market – חמישי 16:30-20:30

Blue Bird Garage Food Market – שישי 16:00-22:00

Oranjezicht City Farm – שבת 09:00-14:00, נמצא ברחבת V&A waterfront.

Milerton Flea Market – שוק פשפשים. שבת 07:30-14:00, ראשון 08:00-15:00

Muizenberg Flea Market – שוק פשפשים. ראשון 09:00-16:00

קניונים – בקייפטאון מספר קניונים ששווים ביקור, בעיקר בשעות הערב, בזמן שפחות נעים להסתובב ברחובות לב העיר.

V&A Waterfront –המקום המתויר ביותר בקייפטאון, מלא בתיירים ואנשי אבטחה, בכל שעות היום. נמל, קניון, מסעדות, חנויות, הופעות, פעילויות ועוד הם חלק ממה שיש למקום להציע. המחירים בחנויות לא מייצגים ויקרים מכל מקום אחר. פתוח 09:00-21:00.

Canal Walk Shopping Mall – מרכז קניות יפיפה, מטופח וגדול מימדים, ובו חברות מוכרות. פתוח 09:00-21:00.


היום הראשון – כף התקווה הטובה Cape of the good hope

יום זה הוא ללא ספק אחד הימים היפים בטיול. שמורת כף התקווה הטובה שוכנת כ-70 ק”מ דרומית לקייפטאון בחצי האי - Cape Peninsula. הדרך אליה מקייפטאון מדהימה! קומו מוקדם וסעו דרומה לאורך החוף על כביש M6 כאשר אתם עוברים בדרך בחופים : Sea Point, Clifton, Camps Bay. לאורך חוף Camps Bay ברחוב Victoria Rd טיילת נחמדה בין האוקיינוס לברים ומסעדות השוכנים למרגלות ההרים. מומלץ לשוטט בה מעט או לשוב אליה ביום אחר. המשיכו לעבר Hout Bay, בדרך אליה תוכלו לעצור בשוק דרך, המציעגילופי עץ African curios / Market ERF2028 Victoria Rd, Llandudno, Cape Town. עצרו ב- Hout Bay ותטיילו מעט במרינה הנחמדה. בסמוך נמצא שוק Bay Harbour Market – שבת וראשון 09:30-16:00, שישי 17:00-21:00. אם שוק זה סגור בעת ביקורכם, תוכלו לשוב אליו ביום אחר. נועו דרומה חזרה לכביש M6 לעבר – Chapman's Peak Drive. נקודה זו הנה תחילתו של כביש אגרה באורך 10 קילומטרים. מדובר בדרך יפה ביותר שנחצבה בתוך סלע הר, והנסיעה בה, בעלות של כ-45 רנד, הנה בגדר חובה! המשיכו לעבר Simon's Town. זוהי העיירה העתיקה ביותר בדרום אפריקה, עיירת נמל צבעונית, ובה מספר שווקים, חנויות ומרינה, בה שוכנות מסעדות Fish&Chips. מומלץ לעצור לארוחת צהריים קלה במסעדת הפיש אנד צ'יפס – Salty Sea Dog. מנת “דג בקלה” נטול עצמות עם צ'יפס ב- 60 רנד בלבד (כ-15 שקלים). כשני קילומטרים דרומית משם, בחוף Boulders Beach, נמצאת מושבת הפינגווינים הגדולה ביותר באפריקה. ששת אלפים פינגווינים ברצועת חוף קטנה אחת! מספר מטורף זה לא ישאיר אתכם אדישים ובמרחק נגיעה תזכו לראות את אורח החיים של הפינגווינים, כולל האכלת ההורים את גוזליהם, דגירת הנקבות על הביצים ונשירת נוצות הגוזלים טרם התבגרותם. בהחלט חוויה. הכניסה לאזור החוף הנה בעלות של 70 רנד לאדם. משם המשיכו ישירות בנסיעה לעבר שמורת כף התקווה הטובה – Cape of the good hope. כניסה לשמורה 145 רנד לאדם. שמורה זו הנה מקום מושבם של יענים, אנטילופות ובבונים, ומהווה נקודת מפגש האוקיינוסים, האטלנטי הקר וההודי החם. בשמורה מספר נקודות תצפית מרהיבות. התלבשו היטב כי הרוח פה חזקה מאוד. הצטלמו עם השלט “The most southwestern point of the African continent”, והמשיכו דרומה לנקודה – Cape Point, ממנה קחו רכבל למגדלור ההיסטורי. הנוף הנשקף, בנקודת מפגשת האוקיינוסים, פשוט מטורף. בשמורה מספר רב של כבישים ומסלולים, הסתובבו בה בהתאם לזמן העומד לרשותכם. סביר להניח שבשל יומכם העמוס, בעת ביקורכם בשמורה תתקרבו לשעת חשיכה, ולכן, שימו לבלשעות הפתיחה של השמורה. עייפים אך מרוצים, סעו חזרה לעבר קייפטאון, כאשר בדרך תוכלו לעצור לארוחת ערב באחד משווקי האוכל הפתוחים בשעות הערב, בהתאם ליום בו אתם מטיילים.



היום השני – הר השולחן The Table Mountain.

הכלל לפיו תבקרו בהר השולחן הוא כזה : קמתם בבוקר, השמיים בהירים, עושים את הר השולחן. אין זה מובן מאליו לזכות לראות את ההר עירום ולא מכוסה בעננים. לכן, מזג אוויר טוב הוא שיכתיב לכם את היום בו תעלו אל ההר. הקדישו את הבוקר, עד שעות הצהריים, להר וסביבתו. הר השולחן, השטוח כשולחן בפסגתו, נבחר לפני כחמש שנים, לאחד משבעת פלאי עולם הטבעיים, והנו פלא העולם היחיד באפריקה כולה. חנו בחניה המסודרת למרגלות ההר, ועלו אליו ברכבל. שימו לב – מסיבה לא ברורה, ישנו רכבל אחד, ובעונת החורף יוני-אוג' הרכבל סגור לרוב, לטובת עבודות תחזוקה. האופציה היחידה שנשארת במצב שכזה הנה עליה וירידה ברגל. המסלולים המובילים לפסגה לא קלים. קחו עמכם הרבה מים ונעלי הליכה. המסלול הקצר ביותר אורך כ-שעתיים וחצי והוא מסלול - Platteklip Gorge. בדקו עצמכם כי אתם על המסלול הנכון! קל מאוד להתבלבל. הנוף המשקף מפסגת ההר השטוח מטורף. מערבית אליכם שוכן הר ראש האריה, בצפון מערב האי רובן בו היא כלוא נלסון מנדלה, דרומית מכם חצי האי פנינסולה וכף התקווה הטובה. משסיימתם ביקורכם בהר סעו לנקודת תצפית יפה בגבעת הסימן – Signal Hill לעבר הר השולחן, ותזכו לנוף אחר, שונה מזה הנשקף בנקודות התצפית מההר עצמו. מנקודה זו תזכו לראות את הר השולחן בשלמותו, את העיר קייפטאון, הנמל ואצטדיון הכדורגל המפואר של העיר. משם, סעו מטה לטיול רגלי במרכז העיר. מטעמי ביטחון אישי, שימו לב שאתם חוזרים לרכבכם לפני החשיכה. השכונה הראשונה בה תבקרו היא Bo-Kaap. השכונה סמוכה לגבעת הסימן ונמצאת מרחק הליכה ממרכז העיר. רחובותיה של שכונת Bo-Kaap מאוכלסות ברוב מוסלמי ובבתים צבעוניים, הצבועים בצבעים עזים. רחובות בטוחים ונעימים לשוטטות הם Rose st ו- Wale st. החנו רכבכם באחד מרחובות אלו. משמיציתם שכונה זו, לכו מזרחה על רחוב Wale st עד רחוב Long st. פינת רחובות אלו הנה לב העיר, וסביבה ברים, בתי קפה, מסעדות, חנויות, מרכזי קניות, מדרחובים ועוד. בקרו בשוק Green Market Square המפורסם ובמדרחוב St Georges Mall. אזור צבעוני זה הנו שמח ותוסס, אך יחד עם זאת, בעל ריכוז גבוה של חסרי בית ומטרידים אחרים. התעלמו מהם תוך כדי שאתם שומרים על פריטים בעלי ערך קרוב לגופכם. לקראת החשיכה חזרו לרכבכם וסעו לערב במרכז הקניות Canal Walk Shopping Mall.מעבר ליופיו של מרכז קניות זה ומגוון החנויות העצם בו, תמצאו מבוקשכם לארוחת הערב טובה.



היום השלישי – סיור בשכונות העוני של השחורים Township Tour.

בביקור בקייפטאון, לא ניתן להתעלם משכונות העוני הרבות המקיפות את העיר. בתים מפח, חימר וקש הם חלק מהחומרים מהם עשויים בתיהם, כאשר בו בזמן החשמל המספק צורכיהם של תושבי השכונות המפוקפקות הללו, גנוב. הזמינו יום קודם לכן סיור באחת מהחברות בעיר. אין העדפה לחברה מסויימת. הסיור, בהדרכת ילידי השכונות, הנו בטוח לחלוטין, ומאפשר לכם הזדמנות נדירה להיחשף לאורח חייהם ולתעד זאת בעדשת המצלמה שלכם. תלמדו על אורח חייהם של התושבים השחורים, האפליה שעודנה קיימת בינם ובין האוכלוסייה הלבנה, העוני עמו הם נאלצים להתמודד כדי לשרוד ואף תבקרו בבית ספר מקומי של ילדים שחורים, צמאי אהבה ותשומת לב, מלאי סקרנות מנוכחותו של אדם לבן בקרבם. הסיור אורך כשלוש שעות ועלותו כ-580 רנד לאדם. לאחר סיור זה סעו בשעות הצהריים לאחד החופים היפים והצבעוניים בדרום אפריקה – Muizenberg Beach. סביר כי תמונה מחוף זה ראיתם בעברכם יותר מפעם אחת. בדרך לחוף תוכלו לעצור במרכז הקניות הכולל חנויות מפעל של מותגי אופנה רבים ומוכרים: נייק, פומה, ניו-באלאנס, דיזל ועוד, במחירים מצחיקים – UntC7 Access Park, Chichester Rd, Claremont. המשיכו כאמור לחוף Muizenberg Beach, תטיילו במתחם החוף, מלא בגולשים מקצועניים בים וביתנים צבעוניים בחוף. עצרו לארוחת Fish&Chips טובה וזולה ב- Lucky Fish & Chips. שני קילומטרים מהחוף, נמצא שוק Blue Bird Garage Food, אך הוא פתוח בימי שישי בלבד. חזרו לקייפטאון ובערב צאו לארוחת ערב, לצד הופעה מקומית חיה, ב- Mojo Market Sea Point.


היום הרביעי - האי רובן Roben Island וטיול שווקים.

יום זה, במקרה שלי, יצא יום שבת. בשבת רוב השווקים פעילים, על שלל מרכולתם וצבעוניותם. בנוסף, תוכלו לצאת בבוקר לשייט וסיור באי רובן Roben Island האורך כשלוש שעות. באי זה היה כלוא אב האומה הדרום אפריקאית, נלסון מנדלה, בתקופת האפרטהייד. ההדרכה בסיור מרגש זה מועברת על ידי אחד האסירים לשעבר. שימו לב, עליכם להזמין שייט זה מראש http://www.robben-island.org.za/tours. אם כמוני, יום זה הוא יום שבת, תוכלו לבקר בשווקים : Milerton Flea Market, Oranjezicht City Farm, Bay Harbour Market, The Neighbourgoods Market. אחר הצהריים מומלץ לבקר בחוף – Clifton התוסס, במידה ולא מיציתם אותו ביום הראשון שלכם בעיר. לעת ערב תוכלו לשוב לאחד משווקי הערב הפתוחים, לקניון Canal או V&A Waterfron.


היום החמישי – חזרה הביתה.

בהתאם לטיסתכם חזרה הביתה תכננו יום זה. הנסיעה ממרכז העיר לשדה התעופה הבין לאומי של קייפטאון אורכת כעשרים דקות. טיסתי הייתה בשעות הצהריים, כך שאת הבוקר העברתי ב- V&A Waterfron לקניות אחרונות שלפני החזרה הביתה.

פוסט זה מכסה את כל שיש לדרום אפריקה להציע. בשל היעדרותם של ספרי הדרכה לדרום אפריקה, הכתובים בשפה העברית, התוכן הכתוב מעלה ייתן לכם המון בארגון הטיול והצלחתו. על אף היותי אדם שתשוקתו שוכנת בעולם הטיולים, אפריקה מעולם לא הייתה בראש סדר העדיפויות שלי. טיול לדרום אפריקה וסווזילנד, הוא טיול נהדר לאלו שמבקרים לראשונה ביבשת אפריקה, במיוחד בשל מערכת התשתיות ואמצעי הגישה המעולים. טיול זה בהחלט פתח לי את התיאבון לגלות את היבשת השחורה, בדגש על זימבבואה, בוצואניה ונמיביה, הגובלות כולן בדרום אפריקה, אותן אשמור לפעם הבאה.

נסיעה טובה!


המלצת טוקן - גולת הכותרת בטיול לדרום אפריקה היא ללא ספק שמורת קרוגר. למדו את השמורה ואזוריה ובטרם הכניסה בדקו היכן נצפו מגוון החיות ע"י אנשי השמורה באותו הבוקר, מה שיגדיל את הסיכוי שלכם לפגוש בחיות הבר הרבות בשמורה.

1,659 צפיות0 תגובות
bottom of page