top of page

טורונטו, קנדה



את טורונטו למדתי להכיר בביקור השני שלי בעיר, כאשר שהיתי בה במשך כחצי שנה במסגרת לימודיי. בכנות אומר, הגעתי אליה בידיעה שמדובר בעיר די משעממת ולא אטרקטיבית בהשוואה לשכנותיה, מונטריאל מצפון וניו יורק מדרום. בהחלט התבדיתי...לטורונטו יש מה להציע ואני מניח שהסיכוי שלכם לבקר בה יהיה במסגרת טיול לארה”ב השכנה או טיול משפחתי לקנדה. לא משנה הסיבה, אל תספידו את העיר הזו כי יש לה לא מעט להציע. כמו שהמלצתי בפוסט על ניו יורק, קחו מפה וסמנו את היעדים שאציין בפוסט זה – זה יקל עליכם בתכנון המסלול. טורונטו היא העיר הכי רב תרבותית בעולם, והשלישית בגודלה בצפון אמריקה! אחרי ניו יורק ולוס אנג׳לס. אין להתעלם מנתון זה, כאשר בעיר זו ניתן להיחשף ללמעלה ממאה שפות שונות! בעיר אין מקום לגזענות מכל סוג שהוא ולאור הרב גוניות השוררת בעיר, לעולם לא תחושו מופלים בשל היותכם ישראלים ויהודים.


ויזה – בנובמבר 2015 נבחר המנהיג הליברי ג'סטין טרודו, בכהונתו אנו לא זוכים להעדפה מיוחדת, ביחס לקודמו בתפקיד, סטיבן הרפר. החל מתאריך 1.10.2016 בעלי דרכון ישראלי זקוקים לויזה כדי להיכנס לקנדה. לא מדובר בהליך מורכב, והעלות הינה 7$ לאדם בהליך אינטרנטי קצר. הליך זה ניתן לבצע באתר ממשלת קנדה. הויזה תקפה לחמש שנים ומכניסתכם לקנדה תקבלו אשרת שהיה לשישה חודשים.


התניידות – סעו ב- Subway ולכו ברגל. דרך הרגליים תוכלו להכיר את טורונטו בזמן קצוב, כאשר Subway יטיב עמכם להגיע לנקודת ההתחלה ולחזור למלונכם מנקודת הסיום. הסבווי בטורונטו מאוד נגיש, נוח וברור. תחנות לאורך קווי הסבווי השונים נפתחים לעיתים תכופות. כמו כן, תמיד תהיה לכם האופציה לקחת מונית, וזול מכך להשתמש באפליקציית המוניות השיתופיות – Uber אשר פופולארית ובטוחה מאוד בהשוואה למדינות אחרות ואף תחסוך לכם כסף רב. אתר רכבת הסבווי של טורונטו.  

בנוסף, הורידו מבעוד מועד את מפות ה- Offline של Google maps לאזורים בהם תבקרו. Google Maps App → Setting→ Custom Area – Download. ה-GPS מבוסס מפות ה- Offline של Google פועל מצוין. סמנו את כל היעדים אותם אסמן בשחור מודגש מראש במועדפים של גוגל, על מנת לחסוך זמן במהלך הטיול.


היום הראשון – Kensington Market | The Distillery District | Yorkville

רדו בתחנת הסבווי Bloor and Yonge. תחנה זו נמצאת על הקו הצהוב וכן על הקו הירוק. מחוץ לתחנה רשתות הקפה Starbucks ו – Tim Hortons הקנדית. התחילו בהליכה על רחוב Bloor מערבה לעבר רחוב Spadina. קטע זה של רחוב Bloor הוא למעשה “השדרה החמישית” של העיר. רשתות אופנה אמריקאיות, חניות תכשיטים יוקרתיות, חלונות ראווה ואווירה שברחובות מנהטן אתם מטיילים. ברחוב Bay פנו ימינה ולאחר שני בלוקים פנו שמאלה לרחוב Yorkville. רחוב זה הוא הרחוב הראשי בשכונת Yorkville היוקרתית. בתים אירופיים נמוכים, בתי קפה, חנויות בוטיק...בערך כמו ה-”שנקין” שלנו. כשתמצו שכונה זו חזרו לרחוב Bloor והמשיכו בהליכה לעבר רחוב Spadina. ברחוב St.George תוכלו לפנות דרומה למתחם האוניברסיטה של טורונטו. אוניברסיטת טורונטו היא אחת מ- 20 האוניברסיטאות המובילות בעולם, בעלת במנה עתיק אשר נבנה ב-1849. בהגיעכם לפינת הרחובות Bloor ו- Spadina פנו שמאלה לכיוון דרום, לא לפני שתבחינו בבניין הקהילה היהודית Miles Nadal Jewish Community Centre הניצב מולכם. רחוב Spadina החל מרחוב Collage לכיוון דרום זהו הצ'יינה-טאון של טורונטו. המוני מסעדות, חנויות ורוכלים יוצאי מדינות המזרח הרחוק הם הנוף הדומיננטי ברחוב זה, שאגב בעבר היה אזור בעל רוב יהודי. פנו מערבה לרחוב Baldwin St, זהו שוק קנסינגטון – Kensington Market. שוק היפי צבעוני ויפה, שדווקא נוכחות מקסיקנית מורגשת בו יותר מנוכחות סינית, אל אף היות השוק בתוך השכונה הסינית. לאוהבי אוכל מקסיקני, אמליץ לכם בחום לאכול בוריטו במסעדת- Big Fat Burrito הנמצא ברחוב 285 Augusta Ave, Toronto. חזרו לרחוב Spadina לכיוון דרום והמשיכו ליהנות מהצ'יינה-טאון היפה. המשיכו עד רחוב Queen St וברחוב זה פנו שמאלה לכיוון מזרח. זהו רחוב תוסס מלא בחנויות בגדים, מסעדות וברים. אם התגעגעתם למטבח ישראלי, מסעדת על-האש מומלצת בשם Me Va Me נמצאת בכתובת – 240 Queen St W, Toronto. ואם ברצונכם קינוח מתוק ומומלץ, נסו את הקרפ הנמצא בסמוך בקפה קרפ Cafe Crepe בכתובת 246 Queen St W, Toronto. משם אמליץ לנוע לכיוון דרום מזרח לשוק – St. Lawrence Market בכתובת 92-95 Front St E, Toronto. מדובר בשוק מקורה, דוגמת שרונה מרקט שלנו או השווקים המקורים אשר מוכרים לנו מביקורים בבירות אירופה. בדקו שעות פעילות השוק טרם ביקורכם. את היום תסיימו מעט מזרחה משוק זה באזור ביקור חובה, The Distillery District Toronto. מדובר במבשלת שיכר ענקית ועתיקה שהחלה פעילותה בשנה 1832. בשנים האחרונות המתחם הפך לאתר מתויר הכולל בתי קפה, מסעדות, גלריות, חנויות מוצרים לעיצוב הבית ועוד. בחודשים נובמבר ודצמבר המתחם הופך לשוק אוכל גדול מימדים במרכזו עץ אשוח וריחות של שוקו ויין חם. בקיצור, יותר ממומלץ לסיים יום ארוך זה במקום. במהלך היום התניידו רגלית עד אשר תחושו כי הכוח אינו עוד ברגליכם. אז, השתמשו בתחבורה ציבורית מאוד נוחה הפועלת בכל רחבי העיר באופן של שתי וערב . אם ספק בידכם, תמיד הנהגים ישמחו לעזור לכם.



היום השני – Dandas Square | Nathan Philip Square | The CN Tower

עם בוקר רדו בכיכר דנדס – Dandas Square. רדו תחנת הרכבת Dandas הנמצאת על הקו הצהוב. כיכר זו היא האחות הקטנה של כיכר הטיימס סקוור של ניו יורק. לא תפספסו את נוכחות אורות הנאון סביבכם. בסמוך נמצא קניון Eaton Center. גם אם אוהבי קניות אתם, לא הייתי גוזל זמן רב מזמני על שיטוט בקניון זה שיהיה לרוב יקר בהשוואה לחלופות אחרות שיש לכם בטיול לצפון אמריקה. צעדו על רחוב Yonge לכיוון דרום. ברחוב Queen פנו ימינה לכיוון מערב ולאחר בלוק אחד יהיה זה מימינכם בניין עריית טורונטו – Toronto City Hall. בסמוך יהיה זה כיכר נתן פיליפ – Nathan Philip Square, מזרקת מים כשברקע כיתוב העיר טורונטו מואר באותיות צבעוניות. בחודשים נובמבר ודצמבר הכיכר הופכת מתחם החלקה על הקרח, וחגיגות השנה החדשה נערכות בכיכר זו לצד עץ אשוח ומנורה גדולי מימדים. דרומית לכיכר, מרחק הליכה קצר, בכתובת 360 Bay St, ישנה המבורגריה לא יקרה ומומלצת מאוד. באופן אישי אכלתי בה מספר רב של פעמים. South St. Burger Co. כשמיציתם אזור זה, התחילו לנוע לכיוון דרום לעבר Lake Ontario. בידכם שתי אפשרויות. האחת – ללכת מעל פני האדמה. השנייה – ללכת מתחת לפני האדמה, בקניון תת קרקעי בשם Path. טורונטו היא עיר קרה בחורף והליכה ב-Path מהווה חלופה ראויה להליכה בקור. בכל מקרה, אם ברצונכם ללכת מתחת לאדמה שאלו עוברי אורח והם ידעו להכווין אתכם מיד לאחת מהכניסות. המשיכו דרומה על Yonge St עד אשר תגיעולמעגן המעבורות Jack Layton Ferry Terminal ברחוב Queens quay w. אלו יוצאות לעתים תכופות ומגיעות ל- Toronto Center Island בשייט שאורך כ- 10 דקות לכל כיוון. לא מזמן סיימו לבנות תעלה מתחת למים המאפשרת מעבר רגלי מטורונטו לאי השכן בהליכה שאורכת כרבע שעה. מדובר באי ירוק ונחמד, ניתן להשכיר אופניים למשך היום ולהסתובב בין חופי האי, לעשות פיקניק ואף לרבוץ על החוף. הנוף מאי זה לעבר טורונטו הוא נוף מדהים! לאחר שתמצו ביקורכם באי זה, חזרו חזרה לטורונטו. תהנו מהטיילת הסמוכה למעגן המעבורות ולמגדל הגבוה בקנדה – The CN Tower. למעוניינים ניתן לעלות לתצפית בראש המגדל. לאלו שמוכנים להשקיע, אני יותר מממליץ להזמין מקום ולסעוד במסעדה המסתובבת והמעולה בראש המגדל. מדובר במסעדה מסתובבת שהנוף הנשקף ממנה משתנה כל רגע, וסיבוב שלם אורך כשעה שלמה.http://www.cntower.ca/en-ca/360-restaurant/overview.html. ברחבת המגדל אקווריום אשר נפתח לפני שנים מספר. הביקור באקוורים מומלץ לבאים עם ילדים ואף לזוגות. שעה עד שעה וחצי יספיקו לכם כדי למצות את הביקור באתר זה. בלוק אחד מזרחה נמצא ה- Air Canada Center. ביקור ללא תכלית לא יספק חוויה מיוחדת במקום, ולכן הייתי יותר מממליץ לכם לבדוק באשר למשחק NBA של קבוצת Toronto Raptors המקומית או משחק הוקי של Toronto Maple Leafs. ה-Air Canada Center הוא מגרשם הביתי של שתי קבוצות אלו, השייכות לשתי ענפי ספורט שונים. אגב, הוקי עבור הקנדים זו חוויה שעולה בכמה רמות מכל ענף ספורט אחר. לעת ערב, ישנו בר בטיילת הסמוכה, אשר בה ביקרתם מוקדם יותר, בשם Amsterdam Bar. זהו בר נחמד על גדות האגם והאוכל לא רע בכלל. לאלו מכם המחפשים משהו יותר קצבי ורועש, רחוב King st בין רחוב Simone לרחוב- Spadina הנמצא מספר בלוקים צפונה מכם, הוא רחוב תוסס מלא בפאבים, ברים ובתי קפה מגוונים, המציעים אווירה שמחה החל משעות הערב.



היום השלישי – High Park | Scarborough Bluffs

עם בוקר קחו סבווי ורדו בתחנת High Park על הקו הירוק. High Park זהו הסנטרל פארק של טורונטו. מרחבי ענק ירוקים, מגרשי ספורט, שבילי אופנים, שבילי הליכה, אגם גדול, סנאיים חומים ושחורים ואווירת חופש אחת גדולה. רבים מהמבקרים בפארק בפעם הראשונה, מחפשים אחר ארוגת הפרחים האדומה בצורת עלה מייפל, סמלה של קנדה, ארוגה שבהחלט שווה תמונה. בחורף הופך האגם הגדול בפארק לקפוא, מראה מרהיב.

לאחר מכן, יהיה באפשרותכם לבקר ביעד מקסים, “כאילו” רחוק מהעיר טורונטו אבל נמצא ממש בקרבתה. מדובר ב- Scarborough Bluffs (סקרברו בלאף). זהו פארק השוכן על צוק ענק למרגלותיו חופים משגעים, בייחוד בעונת הרחצה, והתצפית ממנו משגעת. ההגעה אליו מצריכה סבווי ואוטובוס (באותו כרטיס). רדו בתחנת ההסבווי Woodbine Station על הקו הירוק, ולאחר מכן קחו אוטובוס לכיוון מזרח מספר תחנות קטן. רק ודאו עם הנהג כי אתם על הקו הנכון. אצרף תמונה כדי להמחיש לכם את היופי הנשקף מהמקום.



לאלו שעומדים לרשותם יותר משלושה ימים –

מפלי הניאגרה – יום או יומיים. במידה ומתאפשר לכם, אל תיסעו למפלי הניאגרה – The Niagra Falls מבלי להעביר שם לילה. חוויה יוצאת דופן לראות את המפלים ביום ובלילה, וליהנות מהעיירה המקסימה עם רדת החשיכה, המלאה באטרקציות תיירותיות מגניבות. למתלבטים בין הצד האמריקאי לקנדי, ברגע זה חדלו מלהתלבט, הצד הקנדי מרשים הרבה יותר. השכירו רכב מטורונטו באתר המשווה את רכבי החברות ברחבי טורונטו – www.rentalcars.com . זהו אתר מאובטח וההשכרה מתבצעת דרכו, כלומר החוזה שלכם הוא מול האתר, וכל הכיסויים במקרה של נזק יוחזרו לכם דרך אתר זה. לכן, אל תתפתו להוסיף כיסויים בדלפק החברה, במידה וכבר רכשתם כאלו באתר Rental Cars. קחו את מקסימום הכיסויים! השכרת רכב בצפון אמריקה זולה משמעותית מכל מקום אחר בעולם והרחבת כיסויים הוא לא דבר שלא ניתן לעמוד בו. אם ההפרש באתר, בין חברות שונות לחברת אלאמו אינו גדול, השכירו דרך חברת אלאמו – Alamo. מעולם לא התאכזבתי מחברה זו. ההפך הוא הנכון, תמיד הציעו לי שדרוגי רכבים ללא תוספת תשלום והשירות שלהם היה מהיר, נוח ואמין. בדרככם למפלי הניאגרה, המרוחקת 120 ק”מ מטורונטו, אל תוותרו על שני יעדים. הראשון – העיירה המקסימה Niagra On The Lake. מדובר בעיירה אנגלית, ציורית, בעלת חנויות קטנות, בתי קפה וגלידריות, כרכרות סוסים ומגדל שעון לזכר הרוגי מלחמת העולם הראשונה הניצב במרכז העיירה. השני – Niagara Outlet Collection Canada. במידה ואוהבי קניות אתם, ובהנחה ואין בכוונתכם לחצוצ את הגבול ולערוך קניות ב- Niagara Fashion Outlet Buffalo בצד האמריקאי (לאור הפער בשער המטבע, לא בטוח שכדאי), אמליץ לכם לבקר באאוטלט זה https://www.outletcollectionatniagara.com/. את האאוטלט והעיירה הציורית ניתן לעשות ביום הראשון או השני לביקורכם. בהגעה לעיירה הסמוכה למפלים, התמקמו במלון. אם ברצונכם להתפנק, ולא מדובר בהשקעה של מאות דולרים, קחו חדר במלון הפונה למפלים. אפשרות אחרת היא ללון ברשת מלונות דרך, דוגמת Super 8, Days Inn וכדומה. לא מעט כאלו מפוזרות בעיירה. עם ערב, צאו לבלות. בעיירה לא מעט פעילויות לילידים : תאמינו או לא, רכבות הרים, מתקני שעשועים, גולף, באולינג ועוד. למבוגרים, מספר בתי קזינו פזורים בעיירה. בבוקר שלמחרת צאו לשייט מפלים. מדובר באטרקציה למבקרים בפעם הראשונה. האטרקציה אורכת כחצי שעה, השייט לכיוון המפלים, כנגד כיוון הזרם הוא איטי יותר כאשר החזרה אורכת שניות בודדות. חוויה רטובה ומומלצת.



UnionVille – שעתיים עד שלוש. עיירה זו שוכנת כ- 30 ק”מ צפונית לדאונטאון טורונטו. מבחינתי היא אחותה החורגת של העיירה Niagra On The Lake. מדוע? כי גם כאן מדובר במדובר בעיירה אנגלית ציורית בעלת חנויות קטנות, בתי קפה וגלידריות. העיירה שוכנת ליד אגם וריאה ירוקה וגדולה בה מסלולי הליכה מעולים ליום בהיר.

Vaughan Mills Shopping Centre – שעתיים עד חצי יום. מדובר באאוטלט ענק, הנמצא בצפון מערב טורונטו. כדי להגיע אליו יש צורך לנסוע במונית, אובר, רכב. לקראת סוף שנת 2017, נפתחו 5 תחנות סבווי חדשות על הקו הצהוב. האחרונה שבהן, תחנת Vaughan metropolitan center, נמצאת 4 קילומטר מאאוטלט Vaughan. משם ניתן להמשיך בנסיעת אוטובוס קצרה על קו מספר 20. אאוטלט זה מתאים לאלו המחפשים לערוך קניות ולא יוצאים מטורונטו, לא לארה”ב השכנה ולא למפלי הניאגרה, לידו אאוטלט אטרקטיבי יותר, עליו פירטתי מעלה. באאוטלט זה מגוון אדיר של חנויות בינהם, בננה רפובליק, טומי, פולו, אירופוסטל ועוד. בחודשי הקיץ טומי מציעים מבצעים אטרקטיביים במיוחד. https://www.vaughanmills.com/

Yorkdale Shopping Centre – שעתיים עד חצי יום. מדובר בקניון ענק ודי יוקרתי חשוב לציין, שהולך ומתרחב כל הזמן. יחד עם זאת, בתקופות של חגים ניתן למצוא מחירים אטרקטיביים. הקנדים בכל אופן מאוד אוהבים את הקניון הזה. נמצא בסמוך לתחנת הסבווי Yorkdale על הקו הצהוב.


מסעדות 

בנוסף למסעדות אותן ציינתי מעלה, בטורונטו מספר מסעדות מעולות ומגוונות, ששוות ארוחת צהריים / ערב.

The Pickle Barrel – מסעדה מעולה, מחירים נוחים. יש לה מספר סניפים ברחבי טורונטו, בין היתר בפינת הרחובות Dandas עם Yonge ובקניון Yorkdale Shopping Centre. לאוהבי אוכל מקסיקני מומלץ להזמין את מנת ה- Chicken Fajita העשירה. אתר - https://picklebarrel.ca/

Yamato Japanese – מסעדה יפנית מעולה. למסעדה קונספט מגניב. השולחנות בצורת ח' שבמרכזו מבשל הטבח את המנה שהזמנתם לנגד עינכם. המסעדה נמצאת בשכונת Yorkville, בכתובת 24 Bellair St, Toronto. אתר – http://yamatorestaurant.ca/

Marché – מתחם אוכל עם מגוון רחב של דוכנים מכל הסוגים, ואזורי ישיבה. בכניסה למתחם מקבלים כרטיס חיוב וכל הזמנה שמבצעים מגוהצת בכרטיס. סך התשלום מבוצע ביציאה מהמתחם בעמדת המארחת. האוכל פה מעולה אם כי מעט יותר יקר מהממוצע. מומלץ בחום. נמצא בתוך בניין בפינת הרחובות Wellington עם Yonge. אתר http://www.marche-restaurants.com/en/marche-brookfield-place-street-level

Mandarin Restaurant – רשת מסעדות סינית בקונספט של “אכול כפי יכולתך”. מגוון רחב של אוכל אסייתי מוגש במזנון בופה. המחירים הוגנים, האוכל טוב. מומלץ. https://mandarinrestaurant.com/buffet/


חיי לילה – לצעירים שבנינו ישנם מספר מועדונים/ ברים מומלצים:

Madison - הנו בר סטודנטים. הכוונה היא שתוכלו להיכנס בכל גיל אך רוב הצעירים במקום הם סטודנטים מכל העולם. מדובר בבר בעל 3 קומות כאשר למטה ישנה מסיבה בעוד שלמעלה שתי קומות של בר. בימי חמישי המקום מציע שתיה בחצי מחיר, 3.5 דולר קנדי למשקה. רדו בתחנת הסבווי Spadina שעל הקו הירוק, המקום נמצא מרחק של 2 דקות הליכה בכתובת 14 Madison Ave, Toronto אתר–http://www.madisonavenuepub.com/

Crocodile Rock – הנו בר לאוכלוסיה צעירה אך מבוגרת מעט יותר מהמדיסון. המקום בעל שתי קומות. ישנם מקומות ישיבה ורחבות ריקודים. בר זה כמו קודמו ידועים מאוד בטורונטו. רדו בתחנת St Andrews שעל הקו הירוק, המקום נמצא מרחק הליכה קצר משם בכתובת – 240 Adelaide St W, Toronto אתר –http://www.crocrock.ca/

Fiction / Momentos – מועדון בעל שתי קומות. בדר”כ רק קומה אחת “פעילה”. המקום אהוד בקרב אוכלוסיה לטינית. מומלץ לבודק ליין לפני ההגעה למקום. מרחק הליכה מתחנת הסבווי St Andrews בכתובת 180 Pearl St, Toronto.

EFS – זהו מועדון לאוכלוסיה צעירה, והאווירה מאוד תלויה בליין. במקום ישנו מועדון בקומת הכניסה ובר פתוח בגג מעלה. קוד הלבוש מאוד חשוב, ועליכם להתלבש כמו לאירוע, לא ג'ינס ולא חולצת טי שרט. הופעת אוכלוסיית המקום נוצצת כיאה למסיבות צפון אמריקאיות. רדו בתחנת St Andrews על הקו הצהוב ואז קחו קרונית מערבה עד לכתובת המקום, הנמצא ב -647 King St W, Toronto. בדקו את הליין לפני, באתר –http://www.efstoronto.com/

בפוסט זה העברתי לכם את המיטב שיש לטורונטו להציע בזמן קצוב. אז נכון, טורונטו היא לא ניו יורק, אבל היא נקייה, נטולת הומלסים ועוני כמעט לחלוטין והרבה פחות צפופה ממנה.

טורונטו היא בהחלט הפתעה לטובה!


המלצת טוקן:

הקדישו לטורונטו תשומת לב, ועשו זאת ברגל. היא בהחלט שווה זאת! ואם ברשותכם רק יומיים, עשו את היומיים הראשונים שתארתי בכתבה.

20 צפיות0 תגובות
bottom of page