top of page

סין - בייג'ינג, שנחאי וסוּג'וֹאוּ



בכתבה זו עשרה ימים בסין הקסומה, בין בייג'ינג, שנחאי וסוּג'וֹאוּ. למה לנסוע לסין, מדינה שהקומוניזם בה עדיין מורגש, השפה בה כל כך קשה להבנה ושמיעה, אנגלית תשכחו שמישהו ידע, אין גישה לגוגל, פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם (למי אכפת?!), הריחות מכל עבר הם דבר נורא, ולעתים לא תזכו ללכת לישון שבעים. הסיבה פשוטה, דווקא בגלל זה! סין היא מדינה מיוחדת מאוד, בתרבות, במנהגים, במראה, בהתנהגות, במאכלים ובאורח החיים. כל כך שונה מתאילנד הממוסחרת והרבה יותר חווייתית. בכתבה זו אוכיח לכם שאפשר וכדאי לעשות אותה – לבד!


טיסות – אודות לכניסתה חברת התעופה הסינית היינאן לארץ, מחירי הטיסות הישירות לצד טיסות עם עצירת ביניים, הוזלו משמעותית. כיום ניתן לטוס ישירות מתל אביב לבייג'ין וכנ”ל גם לשנחאי, ולכן המלצתי היא לטוס לבייג'ין ולשוב ארצה משנחאי. חברת התעופה היינאן הינה חברה מעולה בעלת תודעת שירות גבוהה מאוד, המציעה כרטיסי טיסה ישירים החל מ-500$. בתקופות עמוסות, בהן מחירי הטיסות הישירות קופצים, הייתי ממליץ על חברת התעופה הרוסית Aeroflot. אני מזמין טיסותיי לרוב באתר www.travelist.co.il , אתר המציע את המחירים הזולים ביותר, המשתווים לאתרים בינלאומיים זולים אחרים. היתרון באתר טרווליסט כאתר ישראלי הוא שתנאי הרכישה כפופים לחוק להגנת הצרכן, לפיו ניתן לבטל את העסקה בעלות של 100 שקלים לכרטיס עד 14 יום מיום הרכישה. חוק קריטי לאלו שסוגרים טיסה קרוב למועד הנסיעה. מסלול הטיסה המומלץ הוא: ת”א – בייג'ן שנחאי – ת”א.


ויזה – לבעלי דרכון ישראלי חובה להחזיק בויזה בשהות של למעלה מ-24 שעות בסין. מדובר בהליך פשוט ולכן מומלץ לעשות זאת בעצמכם.

הכינו מראש – טופס בקשה לויזה. תוכל להוריד טופס זה מאתר -http://www.smvisa.co.il/UserFiles/File/טופס-ויזה-לסין.pdf

בנוסף עליכם להצטייד ב – צילום דרכון, תמונת פספורט אחת, כרטיסי טיסה, וואוצ׳רים למלונות וכמובן בדרכונים. כל שנותר – להגיע לשגרירות סין בפינת הרחובות בן יהודה ונחום הנביא תל-אביב (בן יהודה 219 תל-אביב) בימים א׳-ה׳ בין השעות 9:00-12:00. שימו לב, על מנת לחסוך בזמן הקדימו להגיע מספר דקות לפני השעה 9:00 וחסכו המתנה שעלולה להיות ארוכה. פשוט מגיעים, אין צורך לקבוע תור מראש. כמו כן, במידה ומדובר בהגשת בקשה למספר נפשות, כגון משפחה, יש צורך במילוי הבקשה והכנת טפסים עבור כל אחד מבני המשפחה, אם כי מספיק נציג אחד אשר יגיע מטעמם לשגרירות למסירת הטפסים והדרכונים. איסוף הויזה – בדיוק לאחר ארבעה ימים עבודה בעלות 100 שקלים לבקשה. את התשלום מבצעים כאשר אוספים את הדרכונים. תוקף הויזה – החל מנובמבר 2016 לאחר הסכם בין ממשלות ישראל-סין תוקף הויזה הנו ל-10 שנים. במידה והדרכון יפוג קודם לכן, הויזה תפוג גם כן.


אוכל – לי באופן אישי היה קשה עם המטבח הסיני. שימו לב, האוכל הסיני בארץ שונה בטעמו מהאוכל הסיני בסין, וזה מתבטא גם בריחות. מומלץ לנסות מקומות שמושכים לכם את העין ואת חוש הריח, מאחר ותמיד תוכלו למצוא מבוקשכם באחת מהרשתות האמריקאיות המוכרות : מקדונלדס, KFC ופיצה האט. המאכל המזוהה עם בייג'ין הוא הברווז הצלוי בעוד ששנחאי מזוהה עם הדמפלינגס / דים סיאם.


התניידות – העם הסיני לא דובר אנגלית כלל, אך השילוט בסין כתוב בשפה הסינית לצד השפה האנגלית. הצפיפות ברחובות ובכבישים מורגשת, כיאה למדינה בעלת 1.5 מיליארד תושבים. התשתיות בסין מעולות, ובכך עושה סין בית ספר למדינות המערב, ולכן מומלץ להתנייד ברכבות המטרו. המטרו בביג'ין ובשנחאי מקיף ומגיע כמעט לכל נקודה בעיר. ועלות הנסיעה? כ-1.5 שקלים בלבד! בשעות שאינן שעות העומס, ולמרחקים שיצריכו מכם להחליף מספר רכבות, תוכלו לנסוע במונית. במונית תיסעו עם מונה בלבד (Mitter), ועליכם יהיה להציג לנהג את שם היעד או את היעד במפה בטלפון הנייד שלכם. ממליץ לכם להכניס למועדפים שלכם בגוגל מפות את כל היעדים אותם אסמן בשחור מודגש.

בכל מקרה אמליץ לכם להוריד מבעוד מועד את מפות ה- Offline של Google maps לאזורים בהם תבקרו. Google Maps App → Setting→ Custom Area – Download. ה-GPS מבוסס מפות ה- Offline של Google לא דורש מכם חיבור לאינטרנט בעת השימוש והוא פועל מצוין.


הידעתם? במפות של גוגל, יעדים אטרקטיביים ורחובות שוקקים, צבועים בצע חום בהיר. אזורים פחות מעניינים צבועים בצבע אפור. כך שאם הגעתם ליעד ואתם תמימי דעים בנוגע למה עוד יש לראות סביבו ודרך איפה ללכת, דרך רחוב זה או אחר, לכו בחום ולא באפור.

רכבת הבולט – הרכבת הנוחה, המהירה והבטיחותית ביותר בעולם! נוסעת במהירות של – 310 קמ”ש וזה לאחר שהגבילו מהירותה בשל תאונה שאירעה בעבר, אז היא עברה את מהירות ה-400 קמ”ש. בין בייג'ין לשנחאי מפרידים כ-1,300 ק”מ ואודות לרכבת זו ניתן לעשות מרחק זה בכ-5 שעות בעלות של 84$ לאדם. ניתן להזמין כרטיסים בכל רגע נתון במלון בו תלונו או באתר האינטרנט – https://www.travelchinaguide.com/china-trains/beijing-shanghai-highspeed.htm.


קניות – בייג'ין ושנחאי אינן זולות בכל הקשור לקניות של מוצרים מקוריים. שלא במפתיע, בזיופים הסינים אלופים. מוצרי טקסטיל טובים תוכלו למצוא בשפע בשוק הפנינים והמשי בבייג'ין ובשוק קסיאנג-יאנג בשנחאי. ישנה רשת אחת, יפנית, זולה איכותית וממכרת, המציעה מגוון רחב של מוצרים באיכות גבוהה בשם MINISO. ביקור בסניפיה הוא בגדר חובה. http://www.miniso.com/


כסף – אשראי או מזומן. בטיול שכזה ניהלתי הוצאותיי במזומן. שיעורי ההמרה לא גדולים והם זהים עבור כל סכום שתפרטו ובכל סניף בנק או מלון שבו תמירו. מומלץ לפרוט סכום גדול תחילה, מאחר וכל פריטה בסין לווה באדישות מצד פקידי הבנק ואורכת זמן רב.


טיפ – הכינו דף אוצר מילים. מהיום שתחליטו לנסוע ועד ליום הטיסה, כל מילה שעולה לכם בראש במיוחד בהקשרי אוכל, התניידות ולינה, חפשו את התרגום שלה בסינית והדפיסו אותה. קחו דף זה עמכם והשתמשו בו בעת הצורך לתחזוק הדינמיקה עם תושבי המקום. “ישראל” בסינית מבוטאת “ישאלי” ולכן חשוב לשים את שם ארצנו באוצר המילים המודפס שלכם.


נקודות לחיוב – מדינה מקסימה ונוחה להתניידות, אנשים מקסימים, אווירה אסייתית מיוחדת, ביטחון אישי גבוה מאוד.

נקודות לשלילה – אוכל, במיוחד לשומרי כשרות.


יום 1 : Wangfujing Market | Wangfujing St

במידה ותנחתו אחרי הצהריים, הרי שיהיה זה חסר טעם לבקר באחד מאתרי ההיסטוריה המרכזיים של בייג'ין. צאו לשוטט במדרחוב הקניות - Wangfujing. רחוב זה נוצץ ומלא בחנויות, מסעדות ומרכזי קניות. זהו לב ליבה של בייג'ין והשוטטות בו מהווה חוויה במיוחד לאלו שנחתו זה עתה עייפים לאחר טיסה ארוכה. אחת הסמטאות היוצאות ממדרחוב זה מובילה לשוק- Wangfujing Market. זהו שוק צבעוני וצפוף המציע מזכרות, גאג'טים, מוצרים וכלי אומנות סיניים. לצד אלו מרחף באוויר ריח דומיננטי של מאכלי ים ושרצים. הריח נורא! ולרגישים שביניכם המקום עלול להיות קצת לא נעים. אזור קניות זה נסגר בכל ערב, כמו שאר אזורי הקניות בבייג'ין בשעה 22:00. תוכלו לאכול באחת המסעדות במקום, ביניהן הרשתות האמריקאיות המוכרות או במרכז הקניות – Xin Dong'an Square mall ברחוב - Wangfujing.


יום 2 : Forbidden city | Temple of heaven | Hongqiao Market | Qianaman street

יום גדוש ומרתק הכולל יעדי מורשת והיסטוריית קיסרים וקניות. כמו בכל יום, החזיקו עמכם בנייד ובדף מודפס, את שמות היעדים בהם תתכננו לבקר, בשפה הסינית. התחילו את היום במונית או ברכבת, והגיעו לעיר האסורה – Forbidden city. תוכלו לרדת בתחנות Tiananmen East או Tiananmen West, אליהן מגיעים בקו הסבווי מס׳ 1. עוד לפני הכניסה, כמות האנשים האדירה סביבכם, הנוהרים לעבר מתחם העיר האסורה העצום הינה חוויה בפני עצמה. אז ככה, העיר האסורה הייתה מקום מושבם של הקיסרים הסינים ובני משפחתם, בני שושלות מינג וצ'ינג, במשך כ-500 שנים, עד לשנת 1912. במהלך תקופה זו נאסר על העם, שאינו חלק ממשפחת הקיסרות להיכנס אליו. האתר כה חשוב לעם הסיני עד כדי שנאסר על מבקריו לירוק במקום. וכן הסינים יורקים, והרבה. מדובר באתר מורשת עולמית והוא נחשב לאחד משלושת היעדים המתוירים ביותר בסין. במקום מספר חצרות גדולות מימדים ו- 999.5 חדרים. החצרות מרשימות, אך מה שמעורר השראה הוא פאר המבנים, ההשקעה והארכיטקטורה. גם אם אתם לא חובבי אדריכלות מושבעים, לזה לא ניתן להשאר אדישים. זמן – במתחם ניתן להעביר החל משעתיים ועד יום שלם. שעתיים אמורות להספיק.

צאו משער היציאה הצפוני של העיר האסורה וקחו מונית למרחק נסיעה קצר, לעבר מקדש השמיים – Temple of heaven. בכניסה למתחם ישנן מספר אפשרויות לרכישת כרטיסים, בחרו באפשרות שתאפשר לכם להיכנס למתחם מקדש השמיים. ישנן עוד שתי אפשרויות : האחת, שוטטות בפארק שמסביב למקדש והשנייה, כניסה לכל המקדשים סביב הפארק. עם הכניסה לפארק תיחשפו לאורח החיים של זקני בייג'ין, רוקדים להנאתם ריקודים סלוניים. אין לי שום זיקה לריקודים, אבל שילוב הגיל, המקום והמקצוענות, בהחלט הופכים את הצפייה בריקודים אלו לחוויה. לצד זקני סין הרקדניים, תחשפו למקומיים צעירים יותר משחקים ביניהם במשחק כדור הנוצה. אתם יותר ממוזמנים להצטרף אליהם. המשיכו לעבר מקדש השמיים. האתר יפה אך מרשים פחות מהעיר האסורה. המקום היה למרכז פולחן לקיסרי סין אשר היו פוקדים אותו בבקשה לשפע של יבול. זמן – כשעה עד שעה וחצי בפארק ובמקדש יחד.

או מהשער המזרחי של הפארק. שער זה ממוקם מרחק הליכה קצר משוק פנינים – Hongqiao Pearl Market. הבהרה, השוק הוא למעשה קניון של דוכנים. בדומה ל-MBK שבתאילנד. בשוק ניתן למצוא מגוון רחב של בגדים, צעצועים, גאג'טים, מזכרות וכמובן פינינים. המחירים כאן עלולים להיות יקרים והם בגדר המלצה. ההמלצה שלי, הציעו 10%-15% מהמחיר אותו מציעים לכם המוכרים. הם מחכים להתמקחות שלכם ולכן יתחילו לרוב במחיר גבוה, אפילו גבוה מאוד.

כשתסיימו קחו מונית ורדו בנקודה הדרומית של מדרחוב Qianmen. מדרחוב זה מספק אווירה טובה והוא מלא בחנויות ומסעדות. הרחובות החותכים אותו אותנטיים מאוד ומומלץ לשוטט בהם (באלו המסומנים בחום במפות של גוגל). בין היתר ברחובות אלו ישנו שוק פשפשים מסורתי Liulichang. רחוב זה מעולה לביקור אחה”צ – ערב. עם ערב, לכו להירשם לטיול לחומה הסינית ליום שלמחרת, במלון או באחת הסוכנויות הפזורות בעיר.



יום 3 : Great wall of China | Silk Market

ביקור בסין, ובבייג'ין בפרט, לא יכול שלא לכלול בתוכו ביקור באחד משבעת פלאי עולם, החומה הסינית – The Great Wall Of China. החומה הסינית היא בהחלט פלא, בבניה, בגודל, בעוצמה ובמיקום שלה. שאלות כמו איך חשבו על זה, איך בנו את זה, ואיך יצרו רצף באורך של 5,000 ק”מ (הזהה למרחק האווירי שבין ישראל לאיסלנד), יעברו כל הזמן בראשכם בביקור באחד מקטעי החומה. החומה מרוחקת כ-70 ק”מ מבייג'ין וטיול יומי מוצע ע”י בתי המלון וסוכנויות הנסיעות הפזורות בעיר. מרבית התיירים פוקדים את חלק החומה הנקרא “באדאלינג - Badaling”. חלק זה פופולרי אך מתויר, עמוס וממוסחר מאוד. חלק אחר, במרחק זהה מבייג'ין, מתוייר הרבה פחות, נקרא “מוטיאניו - Mutianyu”. הדרך ל- מוטיאניו יפייפיה וקטע זה של החומה נמצא באזור הררי ויפה. רוב החברות ובתי המלון מציעים סיורים הכוללים ביקור בחומה וביעדים נוספים. אם תמצאו טיול יומי שימצא חן בעינכם, לכו עליו ושמרו את שוק המשי ליום אחר. אחרת, קחו טיול חצי יומי, מאורגן או עצמאי (בבית המלון יוכל לדאוג לכם לנהג) וחזרו לעיר בשעות הצהריים לביקור בשוק המשי – Silk Market.זמן - לביקור בחומה הקדישו 2-3 שעות. שימו לב כי אם אינכם בכושר לעלות 1,200 מדרגות ממרכז המבקרים לחומה עצמה, תוכלו לעלות באמצעות רכבל. בכל מקרה, העלייה ברגל היא חלק בלתי נפרד מהחוויה. קחו עמכם שתייה ואוכל, המחירים באזור החומה מופרזים.

חזרו לעיר בשעות הצהריים ורדו בשוק המשי – Silk Market, סמוך לתחנת הסבווי Yonganli, קו הסבווי מס׳ 1. גם כאן, בדומה לשוק הפנינים, מדובר בקניון של דוכנים וחנויות. לדעתי שוק המשי הוא שוק הקניות האטרקטיבי ביותר בבייג'ין כיום. למה כיום?! פשוט כי השווקים בעיר נסגרים ומועברים אל מחוץ ללב העיר, בזה אחר זה. בשוק המשי מגוון רחב של מוצרים, באיכות טובה. חיקויים מדויקים של פירמות מובילות כמו : Nike, Polo, Tommy, The North Face, Moncler ועוד. למעוניינים בבגדים, קומת הרחוב היא אטרקטיבית מאוד, ובה מספר רב של חנויות המציעות סחורה טובה. כמו כן, ישנן עוד 4 קומות המציעות דברים טובים, הכל תלוי בזמן ובסבלנות שלכם.



יום 4 : The Summer Palace | Nanluoguxiang Hutong | Houhai Lake

שושלות הקיסרים הסינים נהגו לחיות בעושר רב, בפאר אדיר, ובפער רב מפשוטי העם. העיר האסורה הנה דוגמה אחד לכך, כמו גם ארמון הקיץ The Summer Palace. קחו את קו הסבווי הכחול לכיוון צפון ורדו בתחנה Beigongmen מרחק של כ-45 דקות ממרכז העיר. המקום שימש ארבעה מקיסרי שושלת צ'ינג, והוא כולל מבני מגורים ומקדשים ומוקף גנים ואגמים. המבנים והנוף הנשקף בהחלט מיוחדים. שני דברים שעליכם לשים לב אליהם בביקור בארמון הקיץ, אשר הפכו כבר מזמן לסמל המקום : ספינת השיש והמסדרון הארוך. ספינת השיש, השוכנת בקצה המסדרון הארוך, היא ספינת אבן שנועדה לתאר את הבסיס האיתן של שלטון הקיסר. המסדרון הארוך הוא מעבר מקורה בעל ציורי קיר מרשימים הארוך ביותר באדריכלות הסינית הקלסית, והוא נבנה לפני כ-300 שנה על ידי הקיסר דאז, בכדי שאמו תוכל לשוטט בגן ולהישאר מוגנת מפני הגשם.

זמן – הקדישו לביקור במקום כ 2-3 שעות, בסיומן שובו חזרה למרכז העיר ובקרו בחוטונג ננלושיאנג-Nanlugiang Hutong ורדו בתחנה – Nanluoguxiang Station. מיד ביציאה מתחנת הסבווי נמצא רחוב Nanluoguxiang. רחוב זה והסמטאות החותכות אותו, נותנים טעימה מתקופות קדומות שנשמרו עד היום. לצד חנויות בוטיק ובתי קפה ציוריים, תינתן לכם הזדמנות יוצאת דופן להיחשף לאורח החיים של תושבי המקום, בני המעמד הנמוך. מומלץ לעשות סיור אופניים עם ריקשה שתיקח אתכם בין הסמטאות הציוריים לסיור חוויתי. ביקור בחוטונג זה הוא בגדר חובה, וסביר שתשובו אליו יותר מפעם אחת.

לקראת הערב מומלץ לבקר באגם חוחאי – Houhai Lake אליו תוכלו ללכת ברגל מחוטונג - Nanluoguxiang או לחלופין לבקש מנהג הריקשה להוריד אתכם שם. תוכלו גם לקחת את קו הסבווי הירוק מס׳ 8 צפונה לתחנה – Shichahai. אזור האגם הוא אחד האזורים היפים בבייג'ין. לעת ערב האגם הופך לאזור שוקק חיים, מוסיקה, חנויות בוטיק, מסעדות וברים בשפע רב לצד מבנים מסורתיים שנשמרו עד היום. סיור במקום הוא בהחלט חוויה וגם לכאן סביר שרצו לשוב יותר מפעם אחת.


יום 5 : Art Zone 798 | Lama Temple | Wudaoying Hutong | Grandma's Kitchen | Acrobatic Show Chaoyang Theater

בבוקר יום זה צאו לבקר במתחם האמנים - 798 Art Zone. מתחם זה הוא “הפלורנטין של בייג'ין” וגם אם אינכם חובבי אומנות, מקום זה הוא בגדר חובה. אומנות של חדש מול ישן, לצד חנויות בוטיק קטנות, בתי קפה וברים, מעניקים אווירה בהחלט מיוחדת. המתחם פתוח בשעות 10:00-17:00. הדרך הנוחה ביותר להגיע למתחם זה הנה במונית.

לאחר שתמצו את מתחם האמנים חזרו למרכז העיר לאזור מקדש הלאמה – Lama Temple. מומלץ לבקר במקדש, ולראות את הסינים בעבודות הפולחן. הכניסה מאוד זולה והביקור לא גוזל זמן רב. קווי הסבווי הכחול (2) והסגול (5) עוצרים בסמוך למקדש בתחנה Yonghegong.

ממש בסמוך למקדש הלאמה נמצא חוטונג – Wudaoying Hutong. מדובר בחוטונג קטן ואותנטי ביחס לחוטונג Nanluoguxiang. מומלץ לבקר בחטונג זה ואף לאכול באחת המסעדות שבו. אם לא מצאתם מבוקשכם, ישנה מסעדה אחת בביג'ין, ששווה המלצה חמה – Grandma's Kitchen. מסעדה זו נמצאת במרחק הליכה של כ-15 דקות דרומית למקדש הלאמה וחוטונג Wudaoying, בכתובת 28 Shique Hutong, DongZhiMen, Dongcheng Qu. העוף בגריל וההמבורגר במסעדה זו מעולים!

בשעות אחה”צ ערב תוכלו ללכת למופע אקרובטיקה מסורתי בתאטרון Chaoyang Theater. עלות כרטיס היא כ-200 יואן לאדם ומדובר בחוויה נחמדה. קווים 6 ו-10 מגיעים לתאטרון זה הנמצא בסמוך לתחנת הסבווי Hujialou.

לחלופין, תוכלו לבקר באחה”צ של יום זה בכפר האולימפי – Olympic Sports Center או לשלבו ביום אחר. סין, שאירחה את אולימפיידת 2008 עשתה זאת בבנייה מרשימה של מבני ספורט ואצטדיונים, מה שהוביל לעליה חדה במחירי הברזל ברחבי העולם באותם ימים. תוכלו לקחת מונית או את קו הסבווי מס' 8 צפונה ולרדת בתחנת Olympic Sports Center. אצטדיון קן הציפור ואצטדיון קוביית המים הם המרשימים ביותר בכפר האולימפי.


ימים 6-10 : שנחאי וסוג'ואו

שנחאי, מרכז הסחר של הרפובליקה העממית של סין, העיר המאוכלסת בעולם המונה 25 מיליון תושבים, עיר של ניגודים בין חדש וישן, פחונים לצד גורדי שחקים, נמצא בה הבניין השני בגובהו בעולם וקו הרקיע שלה מרשים משל ערי אמריקה הצפונית. הביקור בשנחאי שונה לחלוטין מזה שבבייג'ין. אוכלוסייתה מתורבתת ומשכילה יותר, העיר מודרנית, מערבית ומתקדמת יותר ואפשרויות הבילוי בה רבות ומגוונות. לא פעם תמצאו עצמכם אומרים “wow” המומים מהתשתיות המסודרות, הטכנולוגיה העתידנית, כמויות האנשים ברחובות ואווירת הניגודים. הדרך מבייג'ין לשנחאי ברכבת הבולט המהירה, עליה כתבתי מעלה, היא ה”wow” הראשוני. 1,300 ק”מ מפרידים בין בייג'ין לשנחאי, והזמן?! פחות מ-5 שעות נסיעה. תחנת הרכבות של שנחאי, Hongqiao railway station, אליה תגיעו מבייג'ין היא ה- “wow” השני ומשם רק תמשיכו להיות מופתעים, לטובה כמובן…

לינה – ההמלצה היא ללון במלון הנמצא מרחק הליכה קצר ממדרחוב Nanging East התוסס. מלון חמישה כוכבים, המדורג טוב וראוי לכך בכבוד, בשל המחירים הנוחים, השירותים, האווירה והניקיון הוא – Howard Johnson Plaza Hotel הנמצא ברחוב Hubei בסמוך למדרחוב - Nanging East.


יום 1 : Nanjing East | The Bund

הגעה מבייג'ין לשנחאי בשעות אחר הצהריים. מאוד נוח להגיע ברכבת התחתית מתחנת הרכבות Hongqiao למרכז העיר. רדו בתחנת Nanjing East במידה ובית המלון שהזמנתם נמצא בקרבת רחוב זה. מדרחוב Nanjing התוסס, הוא רחוב המואר באורות נאון ופתוח להולכי רגל בלבד. לאורכו מרוכזות רשתות אופנה ומזון בינלאומיות. הקניות ברחוב זה אינן זולות, אם כי לעתים ניתן להיתקל במבצעים ומציאות. לינה בקרבת רחוב זה תאפשר לכם לעבור בו כל יום במהלך שהותכם בשנחאי וזו בהחלט חוויה. לאחר שוטטות ראשונית במדרחוב- Nanjing צעדו מרחק הליכה מזרחה לעבר טיילת הבונד – The Bund. טיילת מרשימה ממנה נשקף נוף אורבני מרהיב, מהיפים שראיתי. גורדי השחקים באזור הפיננסי Pudong, הנשקפים מטיילת הבונד, הופכים מוארים לעת ערב ונותנים ערך מוסף לנוף הנשקף. למעוניינים, ניתן לצאת לשייט לקראת הערב בנהר שבין הטיילת וגורדי השחקים.


יום 2 : Old town | Yu Yuan Garden & Bazar | French District

רובע העיר העתיקה בשנחאי – The Old Town / Nanshi הוא רובע קסום אשר נותן הצצה לשנחאי העתיקה. בתי הרובע המשוחזרים בנויים בסגנון סיני מסורתי והאווירה ברובע זה חיה ותוססת. מתחם העיר העתיקה מתויר מאוד ובו בזאר, חנויות בוטיק ודוכני אוכל. מסביב למתחם מספר שווקים סיטונאיים מקורים, מעין קניוני דוכנים, המשמשים בעיקר את תושבי המקום. בהינתן זמן פנוי מומלץ לבקר בהם ולחפש מציאות במחירים מגוחכים. העיר העתיקה מרוחקת תחנת סבווי אחת בלבד מתחנת – Nanjing East על קו מס' 10 בסמוך לתחנת הסבווי – Yuyuan Garden. בהינתן זמן, מומלץ לעשות מרחק זה ברגל ולא בסבווי, אז תעברו בין ברחובותיה האותנטיים של העיר ותחשפו לחייהם של התושבים הפשוטים הגרים בבתים קטנים ומתקלפים, רוחצים בגדיהם ביד מחוץ לבתיהם, כשברקע נשקפים גורדי השחקים.

ממש במרכז מתחם העיר העתיקה שוכנים גני יו יואן – Yu Garden, גנים סיניים שהוקמו במאה ה-16 ונשמרו מאז. בגנים אלו שש חצרות וחומה אחת, והם משלבים בתוכם את מאפייני התרבות הסינית. בשל מיקומם, העובדה שנשמרו זה-500 שנה והנוף הנשקף מהם, נחשבים הגנים לחלק מהגנים המרהיבים ביותר בדרום מזרח סין.

הרובע הצרפתי בשנחאי, הוא רובע גדול, הכולל בתוכו מספר אזורים. אציין שניים מהם. מתחם –Xintiandi, הנו אטרקציה אורבנית בעלת מורשת היסטורית עבור שנחאי. מדובר במתחם אופנתי בעל ארכיטקטורה מודרנית, הכולל גלריות בינלאומיות, חנויות בוטיק, ברים ומסעדות. מומלץ להעביר באזור זה את שעות אחה”צ. Xintiandi מרוחקת 2 תחנות סבווי דרום מערבית לעיר העתיקה, קו מס' 10 תחנת Xintiandi. שני קילומטרים מערבית למתחם – Xintiandi נמצא אזור – Tianzifang, דומה מאוד ל- Xintiandi, אך שווה ביקור גם כן.



יום 3 : עיר התעלות - Sūzhōu

מיקומה של שנחאי, מאפשר למבקרים בה ביקור בערים מעניינות הנמצאות במרחק נסיעה קצר. אחת מהן, היא עיר התעלות והגנים האותנטית סוּג'וֹאוּ, המכונה על ידי רבים ונציה של המזרח ומהווה מפלט נהדר למי שמעוניין לצאת לטיול יום אותנטי אל מחוץ לעיר הגדולה. ההגעה המהירה והנוחה ביותר לעיר הנה באמצעות רכבת הבולט המהירה היוצאת מתחנת הרכבות של שנחאי – Hongqiao railway station ומגיעה לתחנת הרכבות של סוּג'וֹאוּ –Suzhou Railway Station ב-35 דקות בלבד. מרחק הליכה מתחנת הרכבות של סוּג'וֹאוּ, על רחוב Renmin Lu, שוכן מקדש – North Pagoda & Bao'en Temple, אחד מסמליה של העיר. ליד מקדש Bao'en נמצא מפעל ומוזיאון המשי – Suzhou Silk Museum ברחוב Renmin Lu 2001. ביקור והסבר קצר ע"י אחד מעובדי המפעל, אודות הליך יצור המשי ואריגתו, ניתן בחינם, בתקווה שבסיום תקנו פריטי משי יוקרתיים המוצעים למכירה בחנות המפעל.

בעיר לא פחות מתשעה גנים. אם שבעתם מגנים בוטניים סיניים, תוכלו לדלג על הביקור בגנים שבעיר. אם לא, בביקור יומי בחרו גן אחד מבין תשעת הגנים בעיר ובקרו בו. המלצתי היא גן המנהלן העניו – Humble Administrator's Garden. גן זה נחשב לאחד מארבעת הגנים היפים בסין וממוקם ארבע רחובות מזרחית לרחוב Renmin Lu על רחוב Qimen Lu.

מדרחוב – Pinggjiang Lu נמצא בעברו הדרומי של גן המנהלן, לצידה של תעלה, בה שטות סירות תיירים לפי התור, לאחר המתנה שסירה אחרת תעבור ותפנה דרכה לזו הבאה מולה. במדרחוב חנויות סיניות טיפוסיות, דוכני מזון, בתי קפה ותיירים סיניים מערים שכנות הלבושים בתלבושות מסורתיות.

אזור מסחרי – Guanqian Business District נמצא בדרום מערב מדרחוב Pinggjiang Lu. סביבו חנויות, מרכזי קניות : בגדים, מזון וציוד, בתי הארחה ומקדש אחד – Xuanmiao Taoist Temple, כמו גם מסעדות מקומיות ורשתות מזון בינלאומיות. במרכזו של מתחם זה מדרחוב ראשי – Guanqian Jie.

מדרחוב – Shantang Jie נמצא בצפון מערב העיר. קחו מונית וסעו לשער – Changmen Gate הנמצא בתחילתו של המדרחוב. המדרחוב דומה ל – Pinggjiang Lu, אך ארוך, צבעוני ותוסס יותר ממנו. מדרחוב זה, התעלה שלצידו והגשרים שלאורכה קסומים. לאורך התעלה, בסמוך למקדש – Yu's Temple, יוצאות סירות ששטות לאורך התעלה ונותנת הצצה לחייהם של המקומיים, הגרים בפשטות בבתיהם המתפוררים, רוחצים עצמם ובגדיהם בנהר ומהווים אטרקציה לתיירים ולעדשות מצלמה רבות. מדובר בשייט תעלות מומלץ מאוד, בעלות של 55 יואן לאדם. יוצאים וחוזרים לאותה נקודה. האווירה לאורך תעלה זו מיוחדת. כשתסיימו ביקורכם בה, תחנת הרכבות של סוּג'וֹאוּ תהיה מרחק נסיעה קצר מכם. עייפים אך מרוצים מסין האחרת, חזרו לעיר הגדולה שנחאי.



יום 4 : Pudong | Xiangyang Market | Nanjing West

מרכז הסחר הבינלאומי של שנחאי – Pudong. עם בוקר מומלץ לבקר במרכז הסחר של שנחאי, הנמצא בסמוך לתחנת הסבווי Lujiazui, על קו הסבווי מס' 2 לכיוון מזרח. במרכז זה נוף אורבני מהפנט. המגדלים השווים תשומת לב הם מגדל הטלויזיה פנינת המזרח – Oriental Pearl Tower, אשר נחשב לסמלה של העיר שנחאי, וכן מגדל שנחאי – Shanghai Tower, המגדל הגבוה ביותר בסין, והשני בגובהו בעולם. ניתן לעלות לתצפית מרשימה באחד משני המגדלים הללו. בסמוך למגדל פנינת המזרח ישנו אקווריום – Shanghai Ocean Aquarium, מומלץ לבעלי עודף זמן ולמטיילים עם ילדים.

שוק הזיופים המקורה – Xiangyang Market. שתי תחנות מזרחית לתחנת Lujiazui, בתחנת הסבווי – Shanghai Science, על קו מס' 2, נמצא שוק הזיופים המקורה. שוק זה הוא שוק תת קרקעי והוא נמצא ממש בתחנת הסבווי עצמה, כך שאין צורך לצאת ממנה. ביקור בשוק יכול להוות הזדמנות מושלמת ליום גשום. הסוחרים בשוק מציעים סחורה מזויפת, אך איכותית וזהה לזו המקורית. המחירים המוצעים הנם בגדר המלצה ויותר ממומלץ להתמקח. הסחורה חוזרת על עצמה אצל הסוחרים השונים, כך שתוכלו לתרגל את המיקוח שוב ושוב. זמן - מדובר בשוק מומלץ מאוד וכדאי להקדיש לו 1-3 שעות.

בזמן שנותר תוכלו לשוב ליעדים בהם כבר ביקרתם ולא הסתפקתם למצות או לבקר ביעדים הבאים :

Nanjing West – רחוב Nanjing הוא רחוב באורך של 5.5 קילומטרים. בצידו המזרחי והאטרקטיבי יותר, סביר שביקרתם מספר פעמים במהלך ביקורכם. שווה לבקר בצדו המערבי של רחוב זה, אם כי מדובר בחלק אטרקטיבי פחות מזה המזרחי. לצד רחוב Nanjing West נמצא כיכר העם – People sq, ריאה ירוקה בעלת חשיבות רבה בעיר. סביבה שוכנים בנייני ממשל, תאטרון שנחאי ומוזיאון שנחאי.

לאוהבי הציפורים – בשנחאי שוק ציפורים וצרצרים. השונה והמיוחד בשוק זה הם כמובן הצרצרים, הנמכרים בכלובים קטנטנים. לפי האמונה הסינית צרצרים מביאים מזל, והסינים המאמינים נוהגים לתלות כלובי צרצרים בכניסה לבתיהם. בכדי להגיע לשוק הצרצרים יש לרדת בתחנת הסבווי Laoximen, קווים מס' 8 ו- 10. השוק אמנם נמצא בסמוך לתחנת הרכבת, על רחוב Xizang Rd S, אך ההגעה אליו מעט קשה. לכן החזיקו עצמכם תמונה של צרצר או ציפור שיר בטלפון והציגו אותה לעוברי אורח. הם כבר ידעו להכווין אתכם.

לאוהבי התה – בשנחאי כמה בתי תה, ואף קניוני תה. אחד מהם הוא – Laoximen Tea Shopping Mall. קניון שלוש קומות זה מציע מגוון סוגים רחב מאוד של עלי תה וכלי תה. קניון זה נמצא ליד שוק הצרצרים, ממש ביציאה מתחנת הסבווי Laoximen, קווים מס' 8 ו- 10.


יום 5 : חזרה הביתה

סין, במיוחד לאלו המבקרים במזרח הרחוק לראשונה, להוציא את תאילנד המערבית והממוסחרת, אשר כבודה במקומה מונח, נותנת טעימה מעולם אחר, שונה לחלוטין מהמוכר לנו. מעבר למקומות המיוחדים, העם הסיני הוא המיוחד ביותר במדינה מרתקת זו, והוא שונה כל כך מעיר אחת לאחרת, בהתנהגות, בתרבות, במאכלים. הפערים בין העשירים לעניים ניכרים, אפילו בלב ליבן של הערים הגדולות. יחד עם זאת, פער זה לא משפיע ולא במעט על היציבות הפוליטית והביטחון האישי השוררים במדינה. ביקור בייג'ינג, שנחאי וסוּג'וֹאוּ מאפשר הצצה לחייהם של המקומיים, העשירים וקשיי היום. הרי כאשר 25 מיליון איש חיים בעיר אחת, לא ניתן שלא להיחשף למגוון רחב של שכבות אוכלוסיה.

טיול לבייג'ינג, שנחאי וסוּג'וֹאוּ, הוא טיול עם כוכבית, כזה שישאיר לכם טעם של עוד.


המלצת טוקן - אם כבר סין בזמן מוגבל, אל תוותרו על השילוב בייג'ינג ושנחאי. אודות לרכבת הבולט המהירה, המרחק בין שתי הערים המרתקות לא צריך להגביל אתכם. טוסו לבייג'ינג, סעו ברכבת הבולט לשנחאי ממנה חזרו לארץ.

553 צפיות0 תגובות
bottom of page