top of page

סקי בסן אנטון, אוסטריה


בשבילי חופשה מושלמת היא כזו המנתקת אותך לכמה ימים מהשגרה האינטנסיבית הממלאת את חיי היום-יום שלנו, ואין מושלם מחופשת סקי לחוות זאת. לפני שאגע בסן-אנטון ובאתרים הרבים סביבה, המהווים יחד 450 ק”מ של מסלולים, אני רוצה לגעת בקצרה באוסטריה כפנינת סקי עבורי. לפני כעשור הגעתי לחופשת הסקי הראשונה שלי בחו”ל, באתר הסקי “סולדן” והתאהבתי. התאהבתי בשגרה המטורפת הזו המאפשרת לך לגלוש במגוון רחב של מסלולים, ליהנות ממסעדות הרים מעולות, מאפרה סקי תוסס, ממתקני ספא מפנקים ומחיי לילה מטורפים. מתי ישנים אתם שואלים? זו שאלה שאני עדיין שואל. הרי למי יש זמן לישון כאשר האתגר הגדול הוא לצלוח שבוע שלם שכזה?! מאז, במשך עשור אני יוצא לחופשת סקי אחת לשנה-שנתיים במדינת הסקי התוססת הזו – אוסטריה. והפעם, סן-אנטון.


הגעה – משלושה שדות תעופה ניתן להגיע לסן אנטון, ציריך (3 שעות), מינכן (3 שעות) ואינסברוק (שעה). למינכן וציריך ישנן טיסות ישירות, בעוד בכדי לנחות באינסברוק תאלצו לבצע טיסת קונקשיין. מחיר הטיסה לאינסברוק לא בהכרח יהיה גבוה מציריך ומינכן, וההגעה הנוחה והקצרה משדה התעופה אינסברוק לסן אנטון עדיפה בהרבה ולכן מנצחת. טיסות הקונקשיין לאינסברוק יעצרו לרוב בפרנקפורט או וינה.

משדה התעופה אינסברוק לסן אנטון – כנסו לאתר OBB חברת התחבורה האוסטרית. מדובר באתר מאוד נוח, אשר בהתאם לשעת ההגעה שלכם לאינסברוק יציג לכם האתר את המסלול היעיל ביותר, מפורט לרמת מספרי רכבת/אוטובוס ושעות. הדפיסו מסלול זה לנוחיותכם. ישנה רכבת ישירה משדה התעופה לסן אנטון, אך לעתים תאלצו לקחת אוטובוס מהשדה לתחנת הרכבות בעלות של 3 אירו (15 דקות נסיעה) ומתחנת הרכבות רכבת לסן אנטון בעלות של 16 אירו.


לינה – סן אנטון היא עיירה יקרה, ואף יקרה מאוד. על מנת לישון קרוב לרחוב הראשי בעיירה Dorfstraßeעליכם להזמין חדר זמן רב מראש, וגם אז, סביר כי יהיה מדובר בהוצאה גדולה. אנחנו ישנו במלון דירות הממוקם מרחק הליכה של 20 דק' ברגל מרחוב העיירה הראשי. המלון כולל חדרים מרווחים, סאונה למתארחים ובעלים המעניק לאורחיו יחס מדהים. Appartements Kohlereck בעלות של כ- 200 אירו ללילה לסוויטה של ארבעה-חמישה אנשים. בכל מקרה, ככל שתלונו קרוב יותר לרחוב Dorfstraße, הרווחתם. ברחוב זה ממוקמים הברים, בתי הקפה, המסיבות, חנויות השכרת הציוד ושלושת הגונדולות העיקריות בסן אנטון: Galzigbahn, Gampenbahn, Rendelbahn.


השכרת ציוד – בחופשות הסקי שלי אני אוהב לבוא מוכן, ולהזמין את ציוד הסקי מבעוד מועד, דרך אתרי האינטרנט של חנויות ציוד הסקי הפזורות בעיירה. למהלך שכזה מספר יתרונות : בהזמנה מראש תוכלו להבטיח כי מידתכם תישמר לכם, המחיר יכלול הנחה של לפחות 10% ולרוב תוכלו לבטל הזמנתכם ללא עלות עד 72 שעות לפני הגעתכם. לאחר בדיקת אתרי חנויות הסקי, הנה לכם אינדקס. אנחנו הזמנו מחנות הסקי Hervis St. Anton - Dorfstraße 56-58, 6580 St. Anton החנות ממוקמת במרכז העיירה, ברחוב הראשי, דקות בודדות מתחנת הסקי-באס והרכבלים, ומציעה 22% הנחה, הנחה הגבוהה משמעותית משאר החנויות.

סקי פס – מדובר בהוצאה מהגבוהות ביותר בטיול, ללא דרכים להוזלה, אלא אם בידכם תעודת חייל/ מילואים/ סטודנט, ואז יהיה זה עניין של מיקוח ומזל. את הסקי פס תוכלו לקנות בקופות הסמוכות לרכבלים בעיירה או בעמדת הקבלה במקום בו תלונו. המחיר יהיה זהה. אל תשכחו כי על החזרה של הסקי פס בסיום התקופה תזוכו ב-5 אירו. הסקי פס בסן אנטון הוא לא רק יקר, אם כי יקר מאוד. והמחירים כל שנה עולים בהשוואה לשנה קודמת. להלן טבלת המחירים.


אפרה סקי– אם סיימתם את יום הגלישה בדילמה באם להמשיך את היום באפרה סקי או לחלופין לשוב לחדר למנוחה קלה ואז יציאה למסיבה אל תוך הלילה, לכו על האופציה הראשונה. סן אנטון הוא בהחלט אתר יוצא דופן בכל הקשור לאפרה סקי, הדאנס-ברים של אחר הסקי, הפזורים בו, בעוד חיי הלילה, המסיבות, אינן יוצאי סופן בהשוואה לאתרים כמו מאיירהופן וסולדן. גולת הכותרת באפרה סקי של סן אנטון הוא בר ה-קרייזי קנגרו. במרחק גלישה של שניות בודדות ממנו שוכן בר ה-מוס ווירט MooseWirt, גם כן מומלץ בחום. סביר כי תצאו מברים אלו חזרה למלונכם בשעת חשכה, כאשר תאלצו לגלוש בעודכם שיכורים כמה מאות מטרים. מדובר בחוויה הנעה בין בידור וסכנה. קחו זאת בחשבון. בר אפרה סקי נוסף ששווה ביקור, ומיקומו אינו מצריך גלישה בסיום, נמצא ממש ממול העליה לרכבל Gampenbahn ב- Kandaharweg 13, 6580 St. Anton ונקרא דאס בייסקאמפ Das Basecamp.


חיי לילה – אם החלטתם לצאת למסיבה ישנם כמה מועדונים לא רעים, ביניהם על רחוב Dorfstraße ממערב למזרח:Anthony's Pizzeria & Pub שתי קומות של מסעדה ומועדון, אשר מארח בדרך כלל הופעות חיות.Piccadilly Pub ו- Postkeller (בשני סגור) נחשבים לשני המועדונים היותר פופולריים בעיירה. מועדונים אלו חולקים את אותה הקומה ואליהם נכנסים מאותה הכניסה.Bar Cuba הינו בין בר למועדון, כולל שולחן סנוקר, פופולרי מאוד בקרב תיירים בריטים. Bobo's Bar -Restaurant נמצא מתחת לאדמה, הינו מועדון מומלץ. כמו כן יש את מועדון ה- Murrmel Bar בעל שתי קומות אליו פחות התחברנו. שימו לב, ביום ראשון רוב המועדונים סגורים ואלו שפתוחים ריקים למדי והאווירה בהם רגועה מאוד.


אוכל – האוכל בסן אנטון, כמו שאר השירותים, יקר. מאחר ובחרנו ללון במלון דירות, התאפשר לנו להכין את ארוחות הבוקר שלנו בחדר. מצרכים במחירים שפויים ניתן לקנות במקום אחד בעיירה, סופרמרקט Spar הממוקם ב- Dorfstraße 66 ופתוח כל יום עד 19:00 (שבת עד 18:00, ראשון סגור). את ארוחות הערב היינו אוכלים במגוון המסעדות הפזורות בעיירה, כאשר שתי מסעדות מומלצות הן ה- Pizzeria Pomodoro וכן-Anthony's Pizzeria & Pub הנמצאות בתחילתו של מדרחוב Dorfstraße ממערב למזרח. שימו לב, כל המסעדות, למעט בודדות, יגישו לכם אוכל עד השעה 22:00 בלבד. הקפידו להגיע קודם לכן. המלצה – בין אם במסעדות ההרים או בארוחת הערב, נסו את ״מרק הגולש״ המקומי. מדובר במרק טעים עשוי בשר בקר (מהמאכלים היחידים ללא חזיר) ובמחיר שפוי שנע סביב השישה יורו.


אתר הסקי – היתרון הגדול של סן אנטון, הוא היותו מקושר ללא פחות מארבעה אתרים נוספים המהווים יחדיו את מרחב הגלישה Alberg העצום. בין המומלצים : st.Christoph, Stuben, Zürs, Lech. לאחרונה הושק רכבל Flexenbahn, המאפשר לגלוש בקלות ממקום למקום בכל אזור Alberg. בכל האתרים מסלולים למתחילים ולמתקדמים, כמו גם Snow Park ו- off piste לא רעים בכלל. מבין האתרים שציינתי, סן אנטון הוא העמוס ביותר ופרט ליום הראשון, יום חילוץ העצמות מהחופשה האחרונה, היווה סן אנטון עבורנו, נקודת התחלה וסיום בלבד, בכל הקשור במסלולי גלישה. התחלה- מאחר ובבוקר העומס פחות מורגש. סיום – מאחר ומסעדות האפרה סקי הטובות פזורות בין מסלולי הגלישה בסן אנטון. אתר הסקי Zürs היה אתר הגלישה המועדף עלינו, בשל הקרבה היחסית לסן אנטון ומסלולי הגלישה נטולי הצפיפות שבו. תתכננו את יומכם טוב ושימו לב לסגירות הרכבלים, כך שאת יום הגלישה תסיימו במסלול 50 הכחול בסן אנטון אשר עובר בין האפרה סקי Krazy Kanguruh ו- MooseWirt. לגבי האתר לאך-Lech. מדובר באתר רגוע, בעל מגוון מסלולים, רובם רחבים. האתר נחשב למאוד יוקרתי. המינוס באתר זה, ללנים בסן אנטון, הוא המרחק המייגע, בין אם בתחבורה ציבורית ובין אם בגלישה. יום אחד של השכמה מוקדמת יהיה שווה את הביקור באתר זה, כולל ארוחת צהריים בעיירה לאך הסמוכה.


מסלולים מומלצים –

  1. רצף המסלולים הארוך ביותר בסן אנטון – רצף זה מתחיל מפסגת ה- Valiga ואורכו כעשרה קילומטרים של גלישה רצופה, מהפסגה ועד לעיירה. רצף זה כולל את מסלולים 92-91-85-78-55-50. גלישה מאתגרת זו מתאימה לגולשים בינוניים ומעלה.

  2. מסן אנטון לאתר הסקי Stuben – המעבר מסן אנטון לאתר הסקי Stuben יתחיל במסלול 100, מסלול רחב וארוך. בכדי להינות ממנו התעלמו מהצפיפות, היא או-טוטו נגמרת. המשיכו במסלול 102 עד רכבל - Albona I. רצף המסלולים 100-102 הוא בהחלט חוויה. עלו ברכבל - Albona I והשקיעו זמן גלישה במסלולים 106,105,104. מדובר במסלולים מהנים ונטולי צפיפות. חוויה.

  3. Zürs – אתר מדהים, מרווח וכמעט ריק מגולשים, מומלץ בחום. מסלולים מועדפים באתר זה – 144,125,123,122,134

לסיכום – מקווה שהצלחתי לעשות לכם מעט סדר בכל הטוב שיש לסן אנטון להציע. בהחלט מדובר באתר מדהים, בין אם אתם מתחילים או מתקדמים, אוהבי רעש, דוגמת אפרה סקי וחיי לילה, או שקט, דוגמת עיירות רגועות יותר הממוקמות בסמוך לסן אנטון (אתר הסקי לאך למשל). מדובר באתר יקר ואף יקר מאוד יחסית לאתרים אחרים באירופה בכלל ובאוסטריה בפרט, אך תכנון נכון יוכל להוזיל לכם לא מעט עלויות.

אתם עוד פה? תהנו!


המלצת טוקן - מרחבי הגלישה בסן אנטון הם מהגדולים באירופה כדי לנצל טוב את שיש לאתר להציע, תכננו היטב את היום שלמחרת מבחינת מסלולי הגלישה שברצונכם "לגלות"


8 צפיות0 תגובות
bottom of page